2 augusti 2013
Trådstartare
Hej, postade detta tidigare på STCS men tänkte att det kan finnas kunniga här också:)
Bilen är en 9-5 Aero -00 med Speedparts steg 1.
Lämnade in den på service och bad dem undersöka svajande ladd vid gaspådrag. Han provade alla tänkbara orsaker men hittade inget, det enda mekanikern kunde tänka sig var magnetventilen eller möjligen att något med styrboxen strular.
Enl. Honom ger bilen under 200hk nu och det ska ligga 280 med steg 1med mera och 230hk original.
Efter att jag postat ovanstående fick jag tips att rycka "R" slangen ur magnetventilen och prova, det gjorde ingen skillnad. En sak som dock skett över de 2 senaste dagarna är att den nu inte laddar in på det röda alls.
Veckorna innan jag lämnade in bilen kunde turbomätaren gå upp till mitten på det röda ungefär, och man kände hur bilen "sögs iväg" i accelerationen, sedan kunde det svaja lite och bilen "ryckte" sig fram.
Nu går den helt jämt vid acceleration, men den laddar endast in på det gula, precis till gränsen på det röda, och accelerationen & "suget" är helt borta.
Några tankar kring vad det kan vara?
Vid servicen gjordes en felsökning och inga kassa vakumslangar eller dylikt hittades.
Någon som har en blekaste?
En lekman som jag tackar ödmjukast för tips.