Bilen införskaffades den 15/07-2013 för att motorn skulle sättas i min 740 -90 men jag blev mer och mer fäst vid henne allt eftersom så planerna ändrades och jag bestämde mig för att ge henne en andra chans i livet. Den var inte... Visa mer
Nu har det hänt lite iaf. Monterade in golvmattan på förarsidan och helt plötsligt så kändes det som en bil igen. Har även lyckats få tag på ett bältespåminnar relä som även plingar när någon dörr är öppen Och nu är jag äntligen färdig med höger hjulhus fram. Bara resten kvar
Scania v8 - din dröm, min verklighet.
Mvh Jonathan
Tänk så här istället, vad mycket roligare att sätta sig i bilen o köra sen när du VET att allt är riktigt och har ha en snygg snygg o trevlig bil som du har glädje av länge
Grattis till körkortet! Äh tänk vad gött sen när den är klar
Tack Jo det blir det men håller på att leta annan bil som jag kan ha tills dess
volvochefen skrev:
Tänk så här istället, vad mycket roligare att sätta sig i bilen o köra sen när du VET att allt är riktigt och har ha en snygg snygg o trevlig bil som du har glädje av länge
Jo det är många som säger det, hoppas det blir så bara
Scania v8 - din dröm, min verklighet.
Mvh Jonathan
Tack hörni. "Snubblade" över en bil på blocket i måndags kväll som verkade lovande.. Efter lite funderande så blev det en tripp till Lidköping igår (Tisdag) för att kolla på den. Och ett köp blev det. 745GL -89 Belgien import med 940 helskinn, eltaklucka och c-lås. Så nu har man två belgare. Är något vist med dom Så nu kommer det gå ännu segare med Hjördis då pengarna kommer läggas på bensin istället. Men svetsa kommer jag inte sluta med på ett tag iaf
Scania v8 - din dröm, min verklighet.
Mvh Jonathan
Hmm, Belgien säger du? Är det en 2.0l motor i denna då, eller dur fungerar det? Vet att många andra belgare bara har 2.0l av samma anledning som alla italienare har det.
Hmm, Belgien säger du? Är det en 2.0l motor i denna då, eller dur fungerar det? Vet att många andra belgare bara har 2.0l av samma anledning som alla italienare har det.
Nä det vet jag inte. Är en vanlig B230F.
Scania v8 - din dröm, min verklighet.
Mvh Jonathan
Hmm, Belgien säger du? Är det en 2.0l motor i denna då, eller dur fungerar det? Vet att många andra belgare bara har 2.0l av samma anledning som alla italienare har det.
Nä det vet jag inte. Är en vanlig B230F.
Står dock B230FS på kamremskåpan.
Var iväg till returbilen idag med två klasskompisar. Fick tag på ett myntfack, utetemp samt den gamla modellen av 760 mätarhus. Men eftersom att dom skulle stänga när jag var i full gång med att plocka ur ute tempen så hann jag inte kolla var dom två inringade kablarna ska gå någonstans. Är det någon som kan besvara det?
Scania v8 - din dröm, min verklighet.
Mvh Jonathan
Orange ska till plus, 99% säker. Gul skall till halvljusets stift på ljusomkopplaren för att dimma ner belysningen på tempmätaren när halvljuset är påslaget. orkar man inte det kopplar man bara inte in den
Orange ska till plus, 99% säker. Gul skall till halvljusets stift på ljusomkopplaren för att dimma ner belysningen på tempmätaren när halvljuset är påslaget. orkar man inte det kopplar man bara inte in den
Frågan är då, just var ska man koppla in den oranga? Den andra gula kabeln till vänster om den som är inringad är det som ska till ljusvredet Den inringade verkade gå neråt
Scania v8 - din dröm, min verklighet.
Mvh Jonathan