nu har de blivit dåligt med uppdatering !!!
men har skruvat å haft värme problem å felsökt å you name it, så en liten sammanfattning !!
När jag plocka ur bakaxel klumpen visade det sig att bultarna till överfallen hade gängat ur sig 5 mm på ena sidan och skjutit ur juster ringen och hela lagret. och på den andra sidan satt dem löst. så Bakaxel specialisten Jonas Hult hjälpte mig å satte i en ny Lamelldiff (hårt spänd) och en USA tillverkad Richmond 3;70 utväxling och nya lager i hela axeln och chimsa in den.
Sen har jag haft värme problem så blev inge Power Mett, så har tömt kylarsystemet å sköljt rent. inget hjälpte. köpt ny ALU Griffin kylare. problemet kvarstog. byggde fläkt kåpa funka inge bättre. tog bort fläkt kåpan och köpte en 16'' elfläkt från summit som flöda 2030cfm mot mina 2 st 10'' are som flöda ca 800cfm tillsammans. så vart lite bättre. men sen gick jag igenom hela bygget å kolla på bilder å läste amerikanska forum så pratade dom om en plåt som sitter mellan Kam kåpan och vattenpumpen. å den hade ju inte jag naturligtvis så ringe runt halva sverige annars vart de till å köpa en ny pump men Perra på Engine Kit Racing hade en beggad så satte mig i bilen å åkte å mötte han i karlskoga å hämta den. rev isär pumpen å limma om skiten. och köpte nytt kylarlock som höll bättre tryck i systemet. funka klockrent och stora förhoppningar att köra på Hotrod Reunion så efter ca en timme stanna jag å då läckde det lite under pumpen. FAAN ( förmodligen för de nya locket höll bättre tryck) . så då blev det Öl istället på hotrod. nu är det måndag fortsatt semester så ska in å köpa eller beställa nya packningar så man kan riva isär skiten. !!
han med att besikta innan Power meet ska till lägas. 3 st tvåor. Hög ljudnivå, Höger halv ljus för lågt och handbroms otillräklig. hehee
Men har hunnit med å filma lite så slänger upp 2 videos. Vet att de e lite blött ute men man hör hur fint den går och fästet ser ni själva på filmerna haha
kommer mer och bättre sen när jag fått ordning på grejjerna !!
Cheers !