5 augusti 2013
Trådstartare
Audi 1,9tdi -96 90hk
Körde hem från Stockholm i veckan och medans jag körde kunde jag konstatera att något var fel då jag kom upp i 140ca på 5an så ströp bilen sig å vägrade accelerera, höll jag däremot halvgas så kunde den accelerera lite, blev så på andra.växlar också, ibland funkade den bra ibland inte, dagen efter jag kom hem funkade den klockrent, startar alltid på första försöket,efter ca 1h körning stängde jag av bilen, efter kanske 1-2h skulle jag starta den igen, hoppade igång som vanligt men låg på en väldigt lågt varvtal på tillgången åsvajjade mycket oroligt, sedan dog den å startar inte nu, har ca 20l i den så är inte soppatorsk, kollade filtret å dieseln såg fin ut, tömde den å kollade efter skit å blåste osv å satte tbx, dock va det knappt diesel o filtret efter senare försök, men hur kollar jag enklast om det är tätt i ledningarna?
Finns de en avtappningsplugg i tanken någerst?
Kollat slangarna som går till filtret å gick blåsa i någon utav dom, i någon kändes det som de va pall, men vet inte hur.de.ska vara... Snabb hjälp uppskattas!! Tips på andra saker välkomnas.