2901
Sök

Audi startar ej efter svajjig tomgång

94 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
#21
Ba för art kolla, går en slang från filtret till pumpen är en skruv där,.om man tar bort den ska de sugas i hålet där då? Eller är det tryck som gör att det går runt?

18 Inlägg
13 augusti 2013
#22
Om du liks ska byta motor så passa på nu men kan bli billigare med en beg pump och byte på verkstad.
Har faktiskt ingen aning om det hur det fungerar..

Vad har du tänkt stoppa i för motor?

5 127 Inlägg
13 augusti 2013
#23
Kolla så din egr ventil inte står öppen. Sitter ovanför turbon på insuget går en vakumslang dit. Dom går skit eller inte alls när den krånglar.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

94 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
#24
mb_pucken skrev:
Kolla så din egr ventil inte står öppen. Sitter ovanför turbon på insuget går en vakumslang dit. Dom går skit eller inte alls när den krånglar.

Öppnade den för nå veckor sen å ca full i skit då...

Tror ni en motor från samma årtal, motorkod fast suttit o en golf passar rakt ner?

18 Inlägg
19 augusti 2013
#25
Jo, den borde göra det. Det är en likadan motor. Fast man vet ju aldrig..

94 Inlägg
20 augusti 2013
Trådstartare
#26
Sant... Vet du om de sitter en till pump bak någerst? Typ i tanken, eller ja allmänt bak förutom pumpen i motorrummet?

18 Inlägg
22 augusti 2013
#27
Nej, ska bara vara den i motorrummet på dieselmotorerna

94 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
#28
Kan det va nå givare? Hallgivare, kmaxelgivare etc?

94 Inlägg
24 september 2013
Trådstartare
#29
Kollat felkoder igen å
01237
00539
01176

Kan dessa  vara boven?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 september 2013
#30
Hycklaren skrev:
Kollat felkoder igen å
01237
00539
01176

Kan dessa  vara boven?

Alldeles säkert.

01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109): Malfunction
Possible Symptoms

    Malfunction Indicator Light (MIL) ON
    Limp Mode / Reduced Power
    Engine Stops suddenly

Possible Causes

    Fuel Shut-Off Valve (N109) faulty/leaking/jammed

Possible Solutions

    Check/Replace Fuel Shut-Off Valve (N109)
        Perform Output Test


01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109): Open/Short to Ground
Possible Symptoms

    Malfunction Indicator Light (MIL) ON
    Engine Stops suddenly

Possible Causes

    Fuse(s) faulty
    Wiring and/or Connector(s) from/to Fuel Shut-Off Valve (N109) faulty
    Fuel Shut-Off Valve (N109) faulty

Possible Solutions

    Check Fuse(s)
    Check Wiring and/or Connector(s) from/to Fuel Shut-Off Valve (N109)
    Check/Replace Fuel Shut-Off Valve (N109)
        Perform Output Test



00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)


01176 - Key
01176 - Key: Signal too Low
Possible Symptoms

    Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Possible Causes

    Immobilizer
        Wiring and/or Connector(s) from/to Immobilizer Reader Coil faulty
        Immobilizer Reader Coil faulty
        Immobilizer Transponder in Key faulty OR incorrect Transponder in Key
    Remote Control
        Remote Control Battery low
        Remote Control faulty OR incorrect Remote Control used

Possible Solutions

    Immobilizer
        Check Wiring and/or Connector(s) from/to Immobilizer Reader Coil
        Check Key Immobilizer Transponder Status
            See Measuring Value Blocks (MVB)
        Check/Renew Immobilizer Key Matching
        Check/Replace Key
    Remote Control
        Check/Replace Remote Control Battery
        Check/Replace Remote Control




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Avstängd
10 388 Inlägg
24 september 2013
#31
Gällande nyckeln så är det inte alls svårt att få denna kod när bilbatteriet varit "långt nere" heller

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

94 Inlägg
25 september 2013
Trådstartare
#32
Tycker de ändå låter som stöldskydd nästan då den hoppade igång tvärt å sen dog den... Får testa byta immobilizer kabeln etc

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 september 2013
#33
Isåfall borde den göra så hela tiden, gör den det? Startar normalt och stannar direkt?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

94 Inlägg
25 september 2013
Trådstartare
#34
te_wik skrev:
Isåfall borde den göra så hela tiden, gör den det? Startar normalt och stannar direkt?



Mvh Tommy

Nej... Iofs så har jag lite ström i batterier så kan vara det,


Kan de vara fuel shut off som fastnat på stängt läge?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 september 2013
#35
Jag skulle tro att du har problem med N109 ja, den sitter på baksidan av den mekaniska pumpen vill jag minnas. En trepolig kontakt till den (osäker). Men googla på det, det finns beskrivet hur man kan rengöra/byta den.

Det räcker med att kontakten är lös för att bilen inte ska starta.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

94 Inlägg
25 september 2013
Trådstartare
#36
Kollat å mätt å den har iaf Ström dit, men kan tjäppat igen annars, ska kika på de, vart kan man köpa dessa billiga? 1000kr på Audi..

Ubåtsingenjör
7 327 Inlägg
25 september 2013
#37
vi hade samma problem ( samma koder ) men hade aldrig svajande tomgång ..

bytte pump, efter de funkar bilen kanon igen ! pumpen gick på 4000 ink frakt från tyskland


94 Inlägg
25 september 2013
Trådstartare
#38
Känns dyrt att lägga dom pengarna på bilen.. Men vill ju ha.igen lite då man säljer den...

Något som hände nyss va att glödlampan.börja blinka å alla relän i samma takt, sen.började relä 219 i motorrummet surra.... Utan 219 i så blinkade det.inte, någon som vet va det reläet gör?

Ubåtsingenjör
7 327 Inlägg
25 september 2013
#39
tänker som så ... att bruks värdet på bilen ökar att sen försäljningsvärdet blir de samma som innan kan man skita i

köper man ny bil får säkert byta pump på den också förr eller senare, så det är bara att laga och se glad ut och tuffa vidare


94 Inlägg
25 september 2013
Trådstartare
#40
Bytte du själv eller.lämnade du in den?


Sök