3825
Sök

Volvo v40 t4 -00 Skjuter ut luft genom Luftfiltret

23 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
När man drar på har bilen lust att skjuta ut luft genom luftfiltret med sådan kraft att luftfiltret har lossnat från luftmassemätaren.(sker oftast vid 3000-4000 varv)

jag har bytt tändstift, har bytt luftmassemätaren och har även kollat över vakuumslangarna utan att hittat nått läckage och har nu slut på idéer på vad det kan vara.

Att tillägga är att det även när jag gasat på så har det "poffat" till och både antisladdlampan samt motorlampan har lyst. antisladdlampan slocknar då så fort man startar om bilen menas motorlampan fortsätter att lysa och den visar att Luftmassemätaren e kass trotts att den e drygt en månad gammal...(detta har hänt 2ggr)

Tack på förhand om ni har några idéer smile
Senast redigerat av Sahl90 (6 augusti 2013)

OUTLAW1
6 augusti 2013
Har du sportluftfilter så kommer det låta och skjuta ut luft där när du släpper på gasen..
Dra åt filtret hårdare eller skaffa ett som sitter bättre.

23 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
OUTLAW1 skrev:
Har du sportluftfilter så kommer det låta och skjuta ut luft där när du släpper på gasen..

ja det e sportluftfilter och har alltid haft det...men det har inte vad ska man säga skjutit såpas förut att hela filtret har gått åt skogen...det har redan praktiskt taget skjutet sönder ett sportluftfilter för mig redan.

Att tillägga är att det även när jag gasat på så har det "poffat" till och både antisladdlampan samt motorlampan har lyst. antisladdlampan slocknar då så fort man startar om bilen menas motorlampan fortsätter att lysa och den visar att Luftmassemätaren e kass trotts att den e drygt en månad gammal...(detta har hänt 2ggr)
Senast redigerat av Sahl90 (6 augusti 2013)

570 Inlägg
11 september 2013
är detta under gaspådrag eller när du släpper gasen?

5 198 Inlägg
11 september 2013
Sahl90 skrev:
OUTLAW1 skrev:

ja det e sportluftfilter och har alltid haft det...men det har inte vad ska man säga skjutit såpas förut att hela filtret har gått åt skogen...det har redan praktiskt taget skjutet sönder ett sportluftfilter för mig redan.

Hur talar motorlampan om att det är fel på luftmassemätaren ?

498 Inlägg
11 september 2013
ABS lampan tänds aldrig eller?

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

Sök