Har själv kört med laser/radar varnare i många år, kör med Cobra och är sjukt näjd, att det skulle vara 50-100m innan är riktig BS, i bra väder kan man nästan snacka om kilometer... men aldrig sämre än att du har gott om tid på dig att normalt sakta in...
Det störande med radar biten är att de är så sjukt känsliga så den piper för dörröppnaren på ica när man är runt 100m från entren... (vilket gör de mer eller mindre värdelösa i en stad... även riktigt jobbigt är dessa vildsvinsåtlar i skogarna (ja, den snappar upp dem med) och som tidigare nämnt så ligger nästan alla dessa frekvenser på samma band...
När det gäller laser så vet jag inte riktigt hur bra de är, den räddade mitt körkort vid ett tillfälle, började tjuta jag pallnita och i diket står en nöff-nöff med hakan i marken... men om det va ren tur eller ej vill jag inte svära på... (jag va ensam på vägen)
men även här börjar det bli lite problem i dagens vagnpark, många bilars adaptiva farthållare mm använder laser... så den kan också tjuta lite hejkon bacon ibland...
nu skall det tydligen finnas varnare med DSP som kan lära sig skillnaden på äkta å falskt, men den prislappen är det inte riktigt värt...
och har aldrig varit rädd för att ha den i fönstret, för den går ganska snabbt att klicka bort, (samma tid som vissa sliter på sig bältet inför en kontroll) och jag har glömt den sittandes vid flera kontroller, de har aldrig påpekat den, och om de nu skulle göra det, "men vadå? det är min GPS" (du skall inte tro att de vet exakt hur alla modeller ser ut)
så trots alla dessa minus så skulle jag aldrig byta den mot något annat, för det är endast en riktig varnare med sensor som kan vara fullt "uppdaterad" hela tiden...
(för om du med bobriken råkar vara den första som susar förbi det tillfälliga kamera släpet som monterades i natt så har du böter på posten snart, jag blir varnad minst 500 meter innan)
Och även om jag nu skulle bli av med den i en kontroll så är ändå både varnare och böteslappen sedan länge betalda...