Har en 240 som Jag skulle vilja ha avgassmällar på utan att det skadar den så mycket, har hört om man tar bort EGR ventilen så får man fram en del puffrar men stämmer det eller har ni andra tips?
Ha ha! Nu blev jag nostalgisk! Farsan berättade om när de hade kört runt och gjort avgasknallar på stan i hans ungdom. En gubbe trodde han hade fått punktering och rusat ut och sparkat på däcken. Med en Golf MK2 som jag hade ett tag gick det att göra otroliga knallar. Körde en mörk kväll på en 90-väg när jag stängde av tändningen och pumpade på gasen ett par gånger och drog av en rejäl en. Funderade på vad det var som blinkade till och gjorde en till och kollade i backspegeln samtidigt på den fina eldsflamman som blev bakom bilen En polare körde en 240 som vi drog av några knallar med, men efter ca 10 st. så blåste vi något membran i förgasaren och blev stående.
Generellt så är det väl så att det måste vara en bil med förgasare för att det ska funka.
Går utmärkt även med insprut, resultat som nedan, jag avråder starkt.
Det är bara att backa tändningen, vips skapar motorn massa effekt utan att få ut den annat än i avgasröret. Jävulens påfund och någonting man skall undvika i möjligaste mån.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Ha ha! Nu blev jag nostalgisk! Farsan berättade om när de hade kört runt och gjort avgasknallar på stan i hans ungdom. En gubbe trodde han hade fått punktering och rusat ut och sparkat på däcken. Med en Golf MK2 som jag hade ett tag gick det att göra otroliga knallar. Körde en mörk kväll på en 90-väg när jag stängde av tändningen och pumpade på gasen ett par gånger och drog av en rejäl en. Funderade på vad det var som blinkade till och gjorde en till och kollade i backspegeln samtidigt på den fina eldsflamman som blev bakom bilen En polare körde en 240 som vi drog av några knallar med, men efter ca 10 st. så blåste vi något membran i förgasaren och blev stående.
Generellt så är det väl så att det måste vara en bil med förgasare för att det ska funka.
Går utmärkt även med insprut, resultat som nedan, jag avråder starkt.
Det är bara att backa tändningen, vips skapar motorn massa effekt utan att få ut den annat än i avgasröret. Jävulens påfund och någonting man skall undvika i möjligaste mån.
ställde om tändningen på audin för nå år sen och de small ordentligt och slog flammor vid nerväxingar.. samma med jettan den smattrar rejält vid motor bromsningar och de vill jag gärna slippa då org ljuddämparen bak var som på Evildan's bild
På min gamla trimmade 740 TIC jag sänkte rejält så var jag tvungen o dra pipan genom höger dörren och när man kollade ut genom spegeln så vare 1m flammor när man släppte gasen Inget att rekommendera om man inte vill bråka med polisen hehe ;-)
På min gamla trimmade 740 TIC jag sänkte rejält så var jag tvungen o dra pipan genom höger dörren och när man kollade ut genom spegeln så vare 1m flammor när man släppte gasen Inget att rekommendera om man inte vill bråka med polisen hehe ;-)