Mitt mål är och vara klar till Elmia, köra upp och spendera helgen & ha de riktigt nice med lek och cruise i bilen man byggt! Något som verkar ha missuppfattats en del i tråden är att jag ska ställa ut på elmia, men det ska... Visa mer
Fått hem generator, någon som vet hur något kopplingschema, plockade av det för en halvårsen och kommer inte ihåg hur elen satt:P
Har även hållt på och blästra rut-ramen, det går lätt och smidigt är nästan klar:cool: På bild så ser vi att jag har blästrat och sen rostskyddat efter:)
I veckan kommer ett härligt paket, efter de paketet så är det oljebyte och en uppstart som gäller
För att ge lite klarhet i snapoff ämnet så kan jag berätta att snapoffmojängen är godkänd av bilprovningen så länge den sitter framför ratten i bilens färdriktning!
För att ge lite klarhet i snapoff ämnet så kan jag berätta att snapoffmojängen är godkänd av bilprovningen så länge den sitter framför ratten i bilens färdriktning!
Finns det någon snapoff som sitter bakomratten i bilensfärdrikttning?
För att ge lite klarhet i snapoff ämnet så kan jag berätta att snapoffmojängen är godkänd av bilprovningen så länge den sitter framför ratten i bilens färdriktning!
Finns det någon snapoff som sitter bakomratten i bilensfärdrikttning?
Kan jag inte uttala mig om, men de är i alla fall det reglerna säger
För att ge lite klarhet i snapoff ämnet så kan jag berätta att snapoffmojängen är godkänd av bilprovningen så länge den sitter framför ratten i bilens färdriktning!
Finns det någon snapoff som sitter bakomratten i bilensfärdrikttning?
Kan jag inte uttala mig om, men de är i alla fall det reglerna säger
Gått ett tag sedan update, men det har inte stått still. Finns fortfarande hopp att den ska kunna rulla upp till Elmia 2014!
Hjulhusen fram börjar bli klara, ska endast lufta bromsar och sen motionera bromsar bak och måla bromsok bak:) Tyvärr blir det inte Coils innan Elmia, det blir för tight i budgeten, förhoppningsvis får jag tag i några vettiga sänkfjädrar så länge:)
Satte dit elfläkt & termostat idag. Det görs väldigt enkelt och bra, bara att borra upp insänkningen på bilden som ni ser och sedan gänga ner termostaten:)
14" elfläkt hemma från MrTuning! Fick också hem 10 kaffe koppar från Mrtuning, tackar för det! Nu får man investera i en kaffekokare till garaget med:)
Turbo har också anlänt! Här börjar också krånglet.. Turbon tog i motorfästet, efter lite tankar och ideér märkte vi att man kunde vända på motorfästet utan någon större påverkan sedan passade det. Sen måste man lossa motorfästet och hissa upp motorn varje gång man ska ta av/på grenrör och turbo:rolleyes: Beställde stålomspunna slangar till turbon med, varav 1/3 slangar passade, så blir en vända till swedol i veckan för och fixa slangar som passar När turbo och avgassystem är på är det dags för startup
Här ser man slangar m.m och ett riktigt skitigt block
Vänt på motorfästet.
Rutramen, är snart jämn och fin efter blästrandet. I veckan ska den förhoppningsvis också köras till glasmästaren och få en vindruta monterad.
Fick också batteriet färdigt monterat med säkring och säkringshållare. Nu ska jag bara ha tag i en lämplig minuskabel.
Sjukt stökigt i garaget efter all blästring och slipning så fick bli en rejäl vårstädning:) Före
Efter
Håller även på och städa och sortera lite i hyllorna, blir lätt att tiden springer iväg när man står och torkar av varenda burk.
Monterade även dumpventil för startup, fick bli en kylarslang i mellan, men det kommer riktig silikon slang snart!
Lite godis som väntas på att monteras. Z32 LMM HKS Turbo timer - mest för skojsskull, man kan ju lika gärna köra lugnt kilometrarna om man tryckt han hårt.
Det som händer inom snar framtid: - Få slangar till turbo. - Montera turbo + avgassystem. - Småfix sedan startup. - Lufta bromsar. - Få ruta monterad. - Få hjulinställningen gjort. Och en massa små saker som man aldrig tänker på, men som i slutändan tar väldigt lång tid.
Allt för denna gången, ska försöka uppdatera mer frekvent i framtiden
Har även fått bredbandslamda! Köpte mig även en liten & smidig brandsläckare som jag ska ha i bilen som man ser lite av i bakgrunden. En till bild på turbon! GT28 64AR