16 augusti 2013
Trådstartare
00575 har ju med intake manifold pressure att göra, och om den skulle ladda för mkt så år den ju då in i limp mode, de gör den inte, de hade ja problem för nåt år sen, och de va magnetventilen som va kass men nu beter den precis på alla sätt som att de är lmm som är kass, den går ju på sitt slöa standard/grundvärde oavsett om lmm är i eller ur, alltså ingen signal från lmm eller hur? hade ja haft felkod 00575 så hade de blivit skillnad om ja ryckt lmm kontakten om den fungerat, då hade den gått sämre.
Nån tjuvluft drar den inte för varvandet har ju med nån Givare/kontakt eller va fan de nu är som när motorn är varm ger signal att ge full gas med diesel vid start, sotar till ordentligt gör den och varvar upp en snabbgång till 2-2500, precis som man skulle starta med gas i bött å sen släppa direkt, men som sagt, detta är bara när den är varm! annars startar den precis som vanligt, så de ää ju nånting som säger till datorn att bara dränka han med diesel när han e varm, och detta började precis samtidigt som när lmm blev kass, så frågan lyder igen om lmm kan ställa det på detta viset? när den är kass att den kan ge sådana här tokiga signaler? eller om de är nånting helt annat som har gjort de såhär med nåt följdfel att den går på detta grundvärde som den skulle göra om lmm vart kass
Våld, vilja, rikligt med vaselin och bra med grundfart löser det mesta.