3364
Sök

Audi A4 1,8TQ -96// misständer vid full belastning!

293 Inlägg
17 augusti 2013
Trådstartare
#1
Övertalade tjejen om att köpa en fina A4 som e lite små trimmad.

Det som e gjort är: värre tryckplatta o lamell monterad. Större spridare, portad topp,hårdare ventilfjädrar, nytt grenrör i 42mm svartstål. Ny hybrid turbo från någon grupp A-Volvo..pallar ca350hk. Rosenkrantz wg. Öppen dumpventil. Större intercooler. Ommappat original sprut. Bänkad hos turbocenter 330hk.

Nu har vi i alla fall köpt bilen o jag märker att den börjar blöddra när jag stämplar på lite mer än normalt. Kan stå o Torrgasa utan att den misständer.
Bytte tändstift igår utan någon skillnad:(
Ska testa idag att byta tändspolar då jag får låna 4st av en kompis.  Sen blir det nog att koppla in bblambda o se om den går fett eller snålt. Går den snålt blir det nytt soppafilter direkt.

Någon som kan kanske hjälpa till eller har någon teori om vad det skulle kunna vara för fel?

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

1 122 Inlägg
17 augusti 2013
#2
zelica skrev:
Övertalade tjejen om att köpa en fina A4 som e lite små trimmad.

Det som e gjort är: värre tryckplatta o lamell monterad. Större spridare, portad topp,hårdare ventilfjädrar, nytt grenrör i 42mm svartstål. Ny hybrid turbo från någon grupp A-Volvo..pallar ca350hk. Rosenkrantz wg. Öppen dumpventil. Större intercooler. Ommappat original sprut. Bänkad hos turbocenter 330hk.

Nu har vi i alla fall köpt bilen o jag märker att den börjar blöddra när jag stämplar på lite mer än normalt. Kan stå o Torrgasa utan att den misständer.
Bytte tändstift igår utan någon skillnad:(
Ska testa idag att byta tändspolar då jag får låna 4st av en kompis.  Sen blir det nog att koppla in bblambda o se om den går fett eller snålt. Går den snålt blir det nytt soppafilter direkt.

Någon som kan kanske hjälpa till eller har någon teori om vad det skulle kunna vara för fel?

Misstänker nån tändspole är kass

gasa nu foer faen!

293 Inlägg
17 augusti 2013
Trådstartare
#3
Har bytt stift o spolar.. Köpte ett par beggade som skulle fungera. Men fan samma symtom som innan!just när det börjar komma laddtryck så börjar den misstända. Vad fan e felet??

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

293 Inlägg
17 augusti 2013
Trådstartare
#4
Har även kopplat in bblambda o kollat..värdena ligger bra hela tiden!

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

214 Inlägg
17 augusti 2013
#5
Sitter det någon tändmodul på a4? Jag hade liknande problem på min passat 1.8t och bytte tändmodulen, då gick min klockrent.


293 Inlägg
17 augusti 2013
Trådstartare
#6
Nobrando skrev:
Sitter det någon tändmodul på a4? Jag hade liknande problem på min passat 1.8t och bytte tändmodulen, då gick min klockrent.

Vete fan...det konstiga med problemet är att det bara kommer när set kommer ladd.

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

424 Inlägg
17 augusti 2013
#7
Slå ihop gapet på stiften lite kan hjälpa, kostar ju inget iaf

214 Inlägg
18 augusti 2013
#8
zelica skrev:
Nobrando skrev:
Sitter det någon tändmodul på a4? Jag hade liknande problem på min passat 1.8t och bytte tändmodulen, då gick min klockrent.

Vete fan...det konstiga med problemet är att det bara kommer när set kommer ladd.

Det var ungefär detsamma för mig, när jag försökte stampa på och turbon skulle ladda så bluddra det.


293 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
#9
Nobrando skrev:
zelica skrev:
Nobrando skrev:
Sitter det någon tändmodul på a4? Jag hade liknande problem på min passat 1.8t och bytte tändmodulen, då gick min klockrent.

Vete fan...det konstiga med problemet är att det bara kommer när set kommer ladd.

Det var ungefär detsamma för mig, när jag försökte stampa på och turbon skulle ladda så bluddra det.

Felet hittat!.. Eller misstänker att det e fel stift i!. Knackade ihop stiften som satt i o märkte direkt stor skillnad. Så nu ska jag jaga rätt på vilka stift som det är jag ska köra med.

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!


Sök