4001
Sök

C-lås Golf 3 -94

49 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
Så nu har c-låset lagt av också, som grädden på moset lixom, jag hade inte brytt mig om det inte vore så att förra ägaren bytt lås så att jag inte kommer in i skuffen om c-låset inte funkar... Orkar och vill verkligen inte lägga ner mer pengar på denna skit bil längre, vad brukar vara felet? Säkring? Vart sitter den? Mååååste jag lämna in den IGEN?

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
18 augusti 2013
Fungerar inte c-låset öht, eller är det just i skuffen?

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

49 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
Fungerar inte alls. Fick bända upp tankluckan så jag kunde tanka -.- funkar bara med nyckel i förardörren.

835 Inlägg
18 augusti 2013
Kolla säkring nr 21 (näst längst till höger) i säkringscentralen.
Den sitter under ratten mot vänster sida innanför en lucka.
Fungerar innerbelysningen och klockan?

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

49 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
Alla säkringar är hela. Klocka och belysning funkar... Låter dyrt...

835 Inlägg
18 augusti 2013
Det är vanligt med kablar som är av i dörrgenomföringarna (alltså gummitutorna mellan dörrar och kupén).
Lossa och kika lite

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

49 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
Allt verkar vara helt där med.

835 Inlägg
18 augusti 2013
Vad har du för kunskapsnivå, törs du ge dig på mätningar med multimeter och liknande?
Om du lossar vänster kickpanel (nere vid huvspaken) så har du ett 5-poligt kontaktstycke innanför där kablarna går ut i dörren. Dra isär det och prova att lägga på ström från batteriet via en 15A säkring på den gröna kabeln.
Då ska bilen låsas upp om det är okej i kretsen. Felet ligger då utåt dörren, t.ex givaren i låsmekanismen som styr de övriga dörrarna.
Lägg sedan på ström från batteriet på den grå kabeln, då ska bilen låsas.

Edit, förtydligande:
Du ska lägga på matningen på det kontaktstycket som vetter mot kupén inte mot kontaktstycket som är till kablarna som går ut i dörren.
Senast redigerat av Swedenrockers (18 augusti 2013)

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

49 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
Jag har noll kunskap, fram tills för 10 min sen visste jag inte vad dörrgenonföring var wink få fjäska med far min imorgon och kolla om han fattar vad du skrev precis smile tack för hjälpen sålänge, kommer med en uppdatering om allt som du skrev wink

835 Inlägg
18 augusti 2013
Lyssna om ni hör nåt surra från bakändan på bilen vid försök till att låsa/låsa upp. Det sitter en pump i skuffen som sköter låsningen.
Här kan du se lite om arkitekturen:
http://www.motor-talk.de/bilder/zentral … 60421.html
Så problemet kan dels ligga i elsystemet som styr pumpen eller i vakuumsystemet.

Det löser sig förhoppningsvist, lycka till smile

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

49 Inlägg
20 augusti 2013
Trådstartare
Det var ingen som riktigt vågade sig på det där du skrev. Men precis nu så var jag ute och åkte. Och när jag skulle låsa bilen så funkade det igen? Så det var väl bra antar jag (y)

835 Inlägg
20 augusti 2013
Jaså... fegisar wink
Nja bra och bra, det beror väl på hur man ser det.
Så länge det fungerar så är det ju jättebra förstås, men i de fall man ger sig in på felsökning så brukar det så klart vara enklare när felet finns hela tiden än när det 'kommer och går'.
Men ifall du vill återuppta felsökningen så är det bara att skriva igen smile
Bejbymoose skrev:
Det var ingen som riktigt vågade sig på det där du skrev. Men precis nu så var jag ute och åkte. Och när jag skulle låsa bilen så funkade det igen? Så det var väl bra antar jag (y)

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Sök