Helgen lider mot sitt slut och här kommer updaten!
Fredag blev det ingenting gjort på, jag hämtade grabben på fritids och åkte hem och sov middag i 2h, när vi vaknade drog vi och köpte massa gott och lirade Bakugan på Xbox 360 heeeeela kvällen
Lördag förmiddag drog vi till mor min så jag fick börja med bilen, jag mätte och mätte säkert 20ggr för att se hur stora skivor jag kunde tänkas behöva och hur stora som fick plats i bilen.
Efter ett tag gjorde jag bilen klar med nerfällda säten och åkte mot K-rauta, fick tag på det jag skulle. Killen trodde dock inte att grejerna skulle gå in i bilen när jag sa vilka mått jag skulle ha på skivorna.
Men in gick det!
När jag väl kom hem så hade mor min gått och lagt sig för att sova lite middag, så jag passade på att klä in mitt gamla slutsteg med överbliven DC fix jag hade kvar istället för att dra igång maskinerna.
Blev ett helt okej resultat, hade jag slipat bort gamla färgen hade det blivit bättre dock. Men det ska ändå krängas iväg så.
Morsan vaknade ganska precis när jag var klar med slutsteget! Då va det dags att sätta igång med baslådan så jag kunde bli klar med den och fokusera på det upphöjda golvet.
Baslådan gick hyfsat bra att göra, dock blev det lite kosmetiska fel här och där då jag inte kan såga rakt -.- Fick sätta baslådans "golv" inuti lådan också då den inte hade passat i reservhjulsbaljan annars. Så nu är lådan 8cm djup, tur dock jag har spån över så jag kan köra dubbla eller trippla bafflar
Där jävlar sitter den som gjuten!
Kommer sitta fast med en M10 bult underifrån också.
Förresten, är det någon som vet hur jag räknar ut volymen på den här lådan? Satte ju på "locket" innan jag kunde fylla den med sand och se hur stor den blev -.-
Lite mer spacklande på lådan kommer dock behövas.
Då den va klar så var det dags att sätta igång med golvet. Jag målade av gamla mattan ifrån skuffen över på 11mm OCB skiva, den va lätt att såga till och göra mall av.
När jag kände mig hyfsat nöjd så va det bara till att kopiera över formen till 19mm spånskiva.
Så härefter va det dags att få fast reglarna, det lät lättare än vad det var...
Vet inte hur många gånger jag fick kolla efter ett bra ställe i skuffen och sätta vinkeljärn, och sen in under bilen och kolla så inget viktigt va i vägen där.
Blev ett par hål extra i skuffen men det blev bra och stumt till slut
Ser ut att finnas hyffsat med plats för slutstegen sen också, 7cm.
Golv skivorna blev till slut klara, den i mitten har jag dock inte hunnit börja med. Blir samma procedur där, OCB för att göra mall med och sen kopiera över till spånskiva.
Kommer få mäta ett flertal gånger innan jag gör hålet för basen sen iaf, eftersom att baljan inte är centrerad vilket jag stör mig enormt på!
Och här fick jag avsluta dagen eftersom att regnet hälsade på.
Blev förlängt på jobbet nästa vecka också, tisdag är jag dock ledig och ska med grabben till första dan i skolan så efter det drar jag och fixar klart mittskivan.
Dörrarna kommer jag nog att börja fundera ut en bättre lösning på också, för som det är just nu så kommer jag inte få till någon bra övergång från mdf skivan - dörrsidans formen i kanterna.
P.S Det glipar i kanterna på golvskivorna, men det spelar ingen roll för det kommer komma dit någon fin list för att ge det hela lite kontrast och för att dölja mina utomordentliga skills på att göra 100% perfect fit mallar.
På återseende!