Medans jag fortfarande överväger olika alternativ att gå vad gäller motorn så har det blivit några få, men hyfsat effektiva timmar lagda i garaget
Lite blandat med tips, idéer och förslag från forumet gör änna att tankeverksamheten snurrar lite extra hehe, som det ser ut nu, OM jag nu skulle välja att överge alternativ 2 i mitt föregående inlägg med ett bygge baserat på original 2-bultade blocket, så ser istället alternativen ut såhär:
1: Bygga på en gen 2 motor vilket har ett 4 bultat block, med i övrigt samma koncept som alt. 2 i tidigare inlägg
2: Basera allt på en 3,5 liters motor, vilket med smitt koncept ger ca 3,6 liter, men kräver en del modifiering utav vissa delar...
Lyckats hitta några kompletta motorer av bägge sorterna men får se hur jag gör
Att bygga på det jag har nu är än så länge det som är mest aktuellt iaf..
Men åter till skälet för uppdatering! Blocket är nu helt rivet och klart för att tvättas ur innan det stuvas undan till dess att det är dags för borrning
(eventuellt då..)
Lådan är liksom TC´n i behov utav grundlig rengöring
Blocket i färd med att tömmas på det sista
En lagom go´ sörja upptäcktes i botten utav tråget, liknas la änna bäst med typ, ah... sjögräs eller nått
Sista kolven på väg ur
Bortsett från lite avlagringar så såg gamla kolvarna rätt okej ut
Rubbet ute!
Där står jag just nu
Nästa steg efter att ha stuvat undan allt är att fortsätta montera ner resten utav motorrummet, stay tuned