3406
Sök

Mitsubishi GTO TT (3KGT VR4) Preppas för bana

Tja! Tanken är att få till en bil som klarar att piska banan hårt men ändå hållas gatreggad. Bilen i sig är en Japan importerad Mitsubishi GTO Twinturbo -92´a. Allt "onödigt" kommer rensas bort, dvs lättas så... Visa mer

35 795 Visningar
Uppdaterades senast 22 november 2015
240 Inlägg
25 oktober 2015
Trådstartare
#61
Då jag råkade gå och köpa mig hus nu i slutet utav sommaren så har det knappt hänt något alls.. Men har nu sen några veckor fått installerat mig iaf och fått upp så gott som alla grejer, så hoppas att snart komma igång ordentligt när jag nu ÄNTLIGEN har allt på samma ställe smile Dock så tar de ju lite tid och kostar lite mera pengar att renovera haha.. roll Men men..

Bilen var bland det första som kördes upp iaf, fått sorterat alla lösa delar och även fått hem lite nya delar till bilen

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-cc0e26ad7c6ca1c79550d07183c21ea3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-4b51c25483a6f8e2772cfe2294e0e20e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-2a6f8dc17ab4f70754a010dce80ef2be.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-ce0b65ea1d34e278addff974fad18c19.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-d29469ee384fc1a6832fe95676f7db21.jpg

Kändes jävligt gött att ögonmåttet stämde från när man var på visning haha att bilen fick plats på tvären! tongue Cirkus 1,5 meter kvar till väggen på den bilden och gott om plats över så min svarta är körd rakt in mot dörren och har ändå gott om plats att röra sig på. Bästa av allt är nog uppgången från källaren direkt in tilll garaget... Gött att ha lite bättre överblick på alla lösa delar cool

Har även fått hem ett tråg passandes det 4-bultade blocket eftersom det är bredare än originalet. Har dessutom fått hem nya polybussningar till hela framvagnen, bakvagnen och alla bärarmar samt aluminium bussningar till diffen från 3SX. Så det enda som fatta i bussningsväg just nu är polybussningar till krängningshämmarna smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-3bae1234bea7c11e612667daa634937a.jpg

Släng gärna en koll och kommentar på mina två projekt
Mitsubishi 3000GT VR4 banpreppas
Mitsubishi GTO MR edition

80 Inlägg
26 oktober 2015
#62
Ser bra ut! Nu jävlar ska det hända grejer? på huset eller bilen?  lol


240 Inlägg
27 oktober 2015
Trådstartare
#63
Mazze_Performance skrev:
Ser bra ut! Nu jävlar ska det hända grejer? på huset eller bilen?  lol

Jaa..,  på både och förhoppningsvis wink haha.. Råkade ju skaffa mig en tredje GT igår kväll med så blir la säkert att den med snor lite tid från övriga rollcool

Släng gärna en koll och kommentar på mina två projekt
Mitsubishi 3000GT VR4 banpreppas
Mitsubishi GTO MR edition

2 712 Inlägg
27 oktober 2015
#64
Blir riktigt fränt!
Måste verkligen följa detta! smile

Hur är de med GTOn om man jämför mot 3000GT?

Vad skiljer dem åt?smile
Senast redigerat av amoreex (27 oktober 2015)

Plötsliga stoppet är det som dödar..

240 Inlägg
27 oktober 2015
Trådstartare
#65
amoreex skrev:
Blir riktigt fränt!
Måste verkligen följa detta! smile

Hur är de med GTOn om man jämför mot 3000GT?

Vad skiljer dem åt?smile

Tackar! Roligt att höra! smile

Det är egentligen samma bil, skiljer i namn beroende på varifrån dom kommer men 3000GT = vänsterstyrd och GTO = högerstyrd smile Vad som är lite speciellt är SR och MR modellerna. SR = N/A AWD och MR är en lättviktsversion av VR4:an utan allt "lull lull" såsom active aero, active exhaust, ställbara dämpare, aws och abs, bägge sistnämnda är GTO och såldes enbart i Japan smile

Släng gärna en koll och kommentar på mina två projekt
Mitsubishi 3000GT VR4 banpreppas
Mitsubishi GTO MR edition

2 712 Inlägg
27 oktober 2015
#66
Där ser man!
Har länge tyckt de varit kul med en äkta 3000GT VR4. Kanske en Galant VR4 då dessa blir lite "sleeper" känsla över smile

Vad är active exhaust? smile

Active aero är väl typ att fronten sänks och vingen höjs eller något sånt?
Men GTO har väl ändå 4WS? smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..

240 Inlägg
27 oktober 2015
Trådstartare
#67
amoreex skrev:
Där ser man!
Har länge tyckt de varit kul med en äkta 3000GT VR4. Kanske en Galant VR4 då dessa blir lite "sleeper" känsla över smile

Vad är active exhaust? smile

Active aero är väl typ att fronten sänks och vingen höjs eller något sånt?
Men GTO har väl ändå 4WS? smile

Ja dom finns de ju inte många utav haha smile

Active exhaust är ställbart avgassystem med touring eller sport mode.

Stämmer bra det, en läpp sänks där fram och vingen höjs en aning vid 80km/h smile

GTO´na har aws, men inte GTO MR modellen wink

Släng gärna en koll och kommentar på mina två projekt
Mitsubishi 3000GT VR4 banpreppas
Mitsubishi GTO MR edition

240 Inlägg
30 oktober 2015
Trådstartare
#68
Fick bli lite småpyssel igår kväll, så nu är bagaget så gott som helt rensat från det mesta smile Kablaget från passagerardörren och runt hela vägen i skuffen fram till förardörren, delade dock härvan vid låset till bakluckan då där ändå fanns smidiga kontakter att göra det. Antenn, baklysen, innerskärmar, quarter panels, låskista och mekanism var annat som rök. Tänkte jag skulle fått bort stöten med men de va änna helvete vad den satt mot baksärmarna så fick änna lägga ner det för tillfället iaf..  hmm


https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-b8bc32ab0a6a1343f7945b92c956e62f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-e8e59c1e1f676c72bb125124028d0160.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-a4bc640f576b951fa558371cb212280f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-117017360f27691db7a26f77d20f43ca.jpg


Ska ev pröva gjuta av dessa på egen hand och försöka göra dom i kolfiber isf smile

Släng gärna en koll och kommentar på mina två projekt
Mitsubishi 3000GT VR4 banpreppas
Mitsubishi GTO MR edition

240 Inlägg
18 november 2015
Trådstartare
#69
Liten runda avverkad, satt visst ett par muttrar till på varje sida på insidan innanför lite stag o bröte som jag inte såg förrra gången.. Förklarar ju varför jag inte fick loss bakstöten  roll big_smile Nu e skiten nere iaf, ihop med krockbalken och tanken. Pallade även upp den i förberedelse på att ta ner subframen fram och bak, men blir nog att jag skaffar mig en karossvagn innan dess och bara tar ner diffen och alla armar och stag mm först.

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-8fcaee81bd3dcaedae3bf6f82c809363.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-af51bdd04170b0e58d53824c58782f7e.jpg


Är det någon som vet hur det ligger till med regler för att kapa ur reservhjuls baljan? Tanken va ett jävla as såg jag och inte såg den vidare fräsch ut heller. Så tanken är la att kapa ur baljan, svetsa upp en bärande ram i L- eller fyrkantsprofil och montera en fuelcell istället.. men antar att det måste vara helt tätt in mot kupén dvs så att tanken inte syns inifrån?

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-e4805b136fcdc8923b432fb9c2a8a2de.jpg

Första riktiga rosten jag hittar på bilen  sad

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-26a67821c8187c19d1207252e75b14fa.jpg

Släng gärna en koll och kommentar på mina två projekt
Mitsubishi 3000GT VR4 banpreppas
Mitsubishi GTO MR edition

240 Inlägg
21 november 2015
Trådstartare
#70
Första hjulhuset rensat nu ikväll när jag hade lite dö'tid över att fördriva smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-477a262aca46d7df72ab1ede657f9aa5.jpg

Släng gärna en koll och kommentar på mina två projekt
Mitsubishi 3000GT VR4 banpreppas
Mitsubishi GTO MR edition

240 Inlägg
22 november 2015
Trådstartare
#71
Andra hjulhuset rensat nu med, men det är då helvete vad styrleder har en förmåga att sitta som berget.. Höll på närmare en halvtimme med att banka loss den med handslägga och brytgaffel, handtaget på brytgaffeln började änna bli lite deformerat i änden men det lossa tillslut iaf  tongue

Tog ner resterande del av kardan med samt bärarmar och framvagn, valde dock att lämna balken som styrväxeln sitter i då bilen numera är såpass lätt i framkant att det inte behövs domkraft för att lyfta upp den  big_smile Så nästa steg är att fortsätta med bakvagnen innan det sista fram tas bort

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-eac99d8588feb3a7482df0de821a80d2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-5ccf4579d4bb4fcd6c1be7f942a89fbe.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170346/170346-b5861578b1e49b073a54c8617fac0adb.jpg

Släng gärna en koll och kommentar på mina två projekt
Mitsubishi 3000GT VR4 banpreppas
Mitsubishi GTO MR edition


Sök