PLASTI DIP
Har tänkt att byta fälgar till nästa säsong och har vart lite sugen på att testa PlastiDip så varför inte testa på BBS-kopiorna som man ändå kan slita med gott samvete
Sagt o gjort köpte jag mig ett fälg-kit med Gunmetal PlastiDip för att testa lite!!
Får väl säga att det gick ganska smidigt även om det tog lite tid med all rengöring mellan ekrar.
Dessutom gick det väldigt många lager för att få bra täckning i mellan ekrarna.
Gjorde åt 4 burkar o kunde gott ha haft en 5'e.
Avslutade med ett lager "metallic" i ett försök att få blankare finish och därmed matcha bilens lack... blev sisådär.
Kul grej o trevligt att ha testat men ytan blir ganska grov och det gör ju att skiten sätter sig.
I tillägg så har det släppt några fläckar på den polerade kanten så det ser ganska illa ut nu.
Troligtvis har det släppt pga stenskott och dåligt fäste på den blanka ytan.
Slutsats:
Kul grej att experimentera med men personligen tycker jag som sagt att det ser lite småskabbigt ut nu, efter ca 500 mil av aktiv körning i alla väder(inklusive norska fjällvägar).
Det förstärks av att färgen inte matchar bilen helt och den matta finishen ser "dassig" ut jämfört med resten av bilen.
Kan helt säkert bli bra att köra på en hel bil om man har riktig färgspruta o inte kör bilen i alltför dåligt väder.
Nackdel att det är lite begränsade färgval på sprayburk men köper man "lösvikt" kan man ju med lite finess matcha färgerna bättre och få riktigt trevliga kulörer
Här är iaf några bilder på resultatet... bedöm själva
Fälgarna ny-Dippade Närbild på resultatet
Fälgarna nymonterade