850 T5 laddar 0,15 och beter sig konstigt!

Spiike
6 september 2013 · 1 196 Inlägg

JoakimN skrev:
Tjena! Har nu hittat felet på bilen!! big_smile Det var katalysatorn som var boven! Den är paj och sätter därför stopp! Så nu är det bara att leta efter en katalysator till ett bra pris smile några tips på vart man kan hitta det? smile
För att se om det var det som var felet så gjorde jag så att jag lossade skruvarna till downpipen och särade där, med andra ord kopplade bort avgassystemet och drog ut o körde, lät som fan men laddtryck fick jag nu! smile tänkte att jag delar med mig ifall någon får liknande problem! smile

Kapa bort den gamla och köp en ny på biltema och svetsa fast

Xoff Volvo tönt... =)
6 september 2013 · 2 344 Inlägg

eller varför inte passa på att skaffa sport/race kisse med en gång? smile

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
mannen11
6 september 2013 · 32 Inlägg

skruvat har bra prise..

JoakimN
7 september 2013 · 39 Inlägg

Spiike skrev:

JoakimN skrev:
Tjena! Har nu hittat felet på bilen!! big_smile Det var katalysatorn som var boven! Den är paj och sätter därför stopp! Så nu är det bara att leta efter en katalysator till ett bra pris smile några tips på vart man kan hitta det? smile
För att se om det var det som var felet så gjorde jag så att jag lossade skruvarna till downpipen och särade där, med andra ord kopplade bort avgassystemet och drog ut o körde, lät som fan men laddtryck fick jag nu! smile tänkte att jag delar med mig ifall någon får liknande problem! smile

Kapa bort den gamla och köp en ny på biltema och svetsa fast

Se funderat på att köra en från biltema faktiskt! Men fungerar dom bra? Dom har ju även någon sportvariant där med!

JoakimN
7 september 2013 · 39 Inlägg

Xoff skrev:
eller varför inte passa på att skaffa sport/race kisse med en gång? smile

Haha jo det vore något! smile men det är mer en ekonomisk fråga för tillfället tyvärr hmm! Skulle va fint att byta hela systemet då de är rätt så rackigt! :p

JoakimN
7 september 2013 · 39 Inlägg

mannen11 skrev:
skruvat har bra prise..

Tack för tipset! Har kollat lite grann där men ska kolla lite närmare! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang