drazen_gti skrev:
får jag avslöja vad det blir för front?
Du är TYST drazen, säker många som vet redan dock :p he he
Supra_robin skrev:
nyfiken e de lättare att pressa in denna nylon slangar i an kopplingarna än stålompunna?
Ja lite lättare var det faktiskt, dessa är en hel del mer flexibla oxo, men största anl till att valet föll på dessa var faktiskt för att jag ville ha svarta slangar, sen resten är mest bonus
smeka skrev:
Fint bygge
. vart fick du tag på avgasröret då jag letar efter 4 tums till min har dp men saknar resten mvh Andreas
Tack så mkt Andreas
ja, drazen han före mig där, sen kommer midpipen att möta mitt HKS super drager som "bara" är 3,7" dock
LuCiiifer skrev:
undrar också lite om nylon slangarna?
Läs ovan
Astroid skrev:
Rätta mig om jag har fel? Men enda skillnaden på Stålomspunna & nylonomspunna är att stål är starkare i böjar?
Menar, om du råkar vika en nylon för mycket så finns risken att den går av?
Och vad menar du att jag ligger före på vissa andra grejer?
Ditt bygge kommer bli kalas iaf! Önskar att jag hade den hjälp du får också
Kan nog vara som du säger att man kan knäcka en sådan slang men då är det teflon du tänker på Astroid ? dessa är som vilken stålomspunnen somhelst bara att den är nylonomspunnen istället
Tja du ligger för i breddning :p och din motor är väl ihopa osv :p joo lie hjälp får jag ibland man drar med frugan
men det är tyvärr inte så offta som jag skulle vilja, så just nu är det till 85% jag som fixat och donat
Ajaa när jag endå är här inne och skriver så kan jag ju slänga upp lite bilder
Sista på motorn jag har kvar att riva är ventilerna, köpte "ventilbåge" på FELTEMA men den passade ju naturligtvis inte så jag har inte fixat den förens idag så att jag kunnat börja pilla ur ventilerna för att se konditionen på dom och tur som jag har är dom i samma trevliga skick som resten utav motorn
Någon som vill ha en låda med diverse 2jz skrot ? :p
Med en inställning på att försöka göra så mkt som möjligt själv gick jag och köpte en svets, MIG svets med möjlighet att köra gas men kör just nu med flusstråd, ALDRIG ens provat att svetsa innan men man lär sig väll :p detta är iaf resultatet av första katastrof svetsningen någonsin :p
Och detta är försök nummer 2 på fjädertornet, måste säga att detta blev jag nästan nöjd med :p ajaa där är MÅNGA "bulor" som skall bort så man har väl tid på sig att lära sig
KUL att se lite respons här inne från folk !