Efter ett antal förfrågningar så får man väl ta tag i att starta en projekt tråd som jag skall försöka uppdatera flitigt nu under vinter.
Vi kan ta det från början, det hela började förra sommarn med en tripp upp till Hbg för att kolla lite streetrace på väla.
Väl uppe så såg jag en röd Supra (Arkaj) som körde mot en svart supra (Badass) som körde och pangade riktigt jävligt,
smajl från öra till öra stod man som ett litet barn på julafton, vände mig till frun och sa att en sådan skall jag ha, varpå hon virrade på huvudet och tyckte jag var dum i huvudet !
hem direkt på kvällen och drog igång blocket, satt och letade ett antal månader efter rätt supra, (Man får vad man betalar för) och jag skulle tvunget ha en 6vxl för framtida trimmning, så äntligen i oct hittade jag en mkt fin Supra uppe i Hudiksvall och dit hade vi ca 110mil enkel resa, ringer och snackar med killen som säljer den
http://www.garaget.org/Johan-114 efter lite bilder och snack åker vi upp och köper den rakt av och sen dess har allt ballat ur !
Bilden är från dagen efter vi köpte den !
Börjar så smått genom att polera upp allting som kan glänsa fint
Såhär tråkig såg den ut när vi köpte den
Nu ser den ut såhär iaf
Byggde lite stereo i bilen med inriktning på välljud (Korgarna är numera lackade i samma färg som bilen)
Dassig grå matta NEJ TACK tar gärna en svart
Taket har vi haft nere klätt om och frun har sytt Supra logga
Lite dålig mobil bild men alla lampor i bilen är bytta till blåa dioder samt Blitz mätare monterad där klockan satt
Kopplingen packade ihopa så det fick bli en ny och skulle man endå byta så är det lika bra att tänka framtidssäkert så valet föll på en dubbelskivig HKS skrammel koppling
Med resonemanget built not bought så satte frun och jag igång med ett par nya baklampor och detta blev resultatet
Och för ett tag sedan blev frun kontaktad utav Förläggaren på BILSPORT som ville göra ett repportage om frun och bilen av anl att hon skulle ställa ut den i girl power på vallåkra och detta blev resultatet
Har säkert glömt hur mkt som, MEN anl till att denna tråden dras igång är att den blev avställd i förrigår och står numera på pallbockar då motor och låda skall ur med fina planer på en singel konvertering planerna består utan.
Smida motorn med nya lager, kammar, stakar, kolvar fjädrar & retainers samt byta diverse packningar och porta toppen.
Maxxecu och mappning från Maxxtuning
Twin grenrör coatat så man slipper juxxet med att linda det !
Garrett gt4094R vatten/olje kyllning
Bc 272 kammar
2xWalbro 450 pumpar E85 kompatibla
1260cc E85 spridare
Titan style fuelrail
Greddy style plenum med 90mm spjällhus
Bränsle ledningar AN8 matning AN6 retur svarta nylonomspunna slangar och svarta AN kopplingar
motorn skall lackas om motorummet skall svetsas snyggt spacklas slipas och sen lackas blått
Bygget skall INTE resultera i under 650WHP !!
Kommer att köra go pro kamera med timelaps under bygget så kommer att ladda upp klipp och bilder med gämna mellanrum.
Just nu står bilen såhär
Hoppas jag inte tråkar ut er och hoppas ni kan läsa min usla stavning Mvh Fredrik