3564
Sök

VW Corrado, Golf gti16V mk2 eller Audi S2

306 Inlägg
5 november 2006
Trådstartare
3 helt olika bilar! men vilken skulle ni ha valt? Vilken håller bäst i motor? och rostar minst?

Vilken av corradosarna ska man ha? G60 eller VR6?

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se

Herr
1 722 Inlägg
5 november 2006
Rent spontant så skulle ja välja s2an, mkt motor för pengarna!! smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

7 120 Inlägg
5 november 2006
Håller också på S2:an.

452 Inlägg
5 november 2006
Är corrado ägare men jag lägger faktiskt min röst på S2'an :-]
Skulle det väljas mellan G60 och Vr6'an så hade det blivit vr6'an ..
Har dock hört att det skall vara den sämsta tillverkade motor någonsin av några mekaniker på mercedes i helsingborg .. men men .. smile

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
5 november 2006
Corradon säger jag, liten sportig bil som det inte finns så många av (floppade när de kom).
Valet mellan VR6 och G60 är lite svårare, g60 motorn är skottsäker, sköter du bara om kompressorn så håller den lääääänge smile. Fördelen med G60:in är att den är överladdad från start =billigare att trimma.

S2:an är ett brutalt monster, vet inte hur det är med delar till dessa, men de är törstiga.

Billackerare
737 Inlägg
5 november 2006
Raised skrev:
Har dock hört att det skall vara den sämsta tillverkade motor någonsin av några mekaniker på mercedes i helsingborg .. men men .. smile

När dem säger så så menar dem förmodligen att den inte är någon favorit att skruva med.. den är ganska kompakt byggd.
Men menar dem att det är den sämst byggda motorn någonsin pga att den kanske går sönder väldigt lätt, eller är en allmän skit motor i sig så vet dem inte vad dem pratar om. Det är inget jag säger bara för att jag själv har en Corrado VR6. Motorn var hyllad när den kom och hyllas ibland även nu när vissa tidningar och bil program tar upp VW:s VR6 motor. Så där kan dem slänga sig i väggen.. wink

Corrado VR6R 3.0 Turbo

2 123 Inlägg
5 november 2006
Raised skrev:
Är corrado ägare men jag lägger faktiskt min röst på S2'an :-]
Skulle det väljas mellan G60 och Vr6'an så hade det blivit vr6'an ..

Vrt ju årets motor då den kom så dom snackar nog goja, tycker dom ska hålla sig till mercedes.

452 Inlägg
5 november 2006
seså grabbar, tagga ner nu! big_smile
Jag själv skulle vilja ha en vr6'a men min budget ville inte sträcka sig så långt som en vr6'a så det blev en 16v men jag klagar inte! Helnöjd med min corrado och kan varmt rekommendera dom!!!

Cheers! wink

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
5 november 2006
S2:an har väl galvad kaross om man tänker på rosten. Ja röstar oxå på s2 om du har råd! Alltid kul med 4wd speciellt om den ska gå på vintern oxå smile

306 Inlägg
6 november 2006
Trådstartare
Det är rätt jämt lopp mellan s2 å corrado men s2an har lite försprång liter det som!

www.madracing.se

1 161 Inlägg
6 november 2006
ja skulle välja s2:an iaf

306 Inlägg
7 november 2006
Trådstartare
Då är det väll å spara alla pengar man har och får så att man kan köpa en s2!
Men kan det vara värt att importera en från tyskland?

www.madracing.se

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
7 november 2006
s2 utan att tveka en sekund... men dom är väl bra mkt dyrare på alla tänkbara sätt?

Bmw osv..

Audi S2, 11,07@402
102 Inlägg
7 november 2006
S2an börjar bli billig i sverige (tyvärr wink ), priset i tyskland är rätt lika det i sverige så rent ekonomiskt är det ingen större vinst att importera skulle jag tro för tillfället.

Kolla upp försäkringen på de olika bilarna då de ofta kan dra iväg i pris.

Jag har nog en av de snabbare S2orna i Sverige på 402m som är orginal utöver trimchip och kan ligga och köra landsväg under 0.9l/mil utan problem, kört Östersund -Gävle på ca 0,8 l/milen (85km/h i snitt), så det går att köra snålt bara man vill, MEN det är svårt då det kliar i gasfoten allt för ofta och jag har alles för tung höger sko, ligger normalt på mellan 1,2-1,5l/milen.

Jag väljer S2an utan att tveka mellan dessa bilar, har haft en Golf VR6 och den är inte enns jämförbar. wink 4wd är bland det roligaste man kan ha i en bil på vintern, även om jag njuter av att härja runt i min 75 hk Golf på vintern oxå.

- "Fixade det som var trasigt men..." -

Sök