3548
Sök

Grova / Klena kablar I lådan?

33 Inlägg
5 november 2006
Trådstartare
Tjabba!!

´Varför har man grova kablar fram till baslådan men sedan efter "övergången" så är det riktigt klena små rackare till kablar fram till plus och minuspolerna!!!
     Vad är det då för mening med så grova kablar, förutom att det är snyggt?

Vet att alla inte har så men på många fabriksbyggda lådor är det så...

Själv har jag rätt så grova kablar, funderar på att göra en hemmasnickrad övergång med gummipluggar för att kunna leda de grova kablarna från steget till polerna "non stop", kommer det låta bättre??

...Ska ut och tvätta bilen nu innan vintern...   brrr

21 761 Inlägg
5 november 2006
Vilka kablar menar du, strömkablarna eller signalkablarna?

Evolution
1 627 Inlägg
5 november 2006
SL500 skrev:
Tjabba!!

´Varför har man grova kablar fram till baslådan men sedan efter "övergången" så är det riktigt klena små rackare till kablar fram till plus och minuspolerna!!!

Själv har jag rätt så grova kablar, funderar på att göra en hemmasnickrad övergång med gummipluggar för att kunna leda de grova kablarna från steget till polerna "non stop", kommer det låta bättre??

om jag förstår dej rätt är det i steget du menar?    För där har dom antagligen material som leder bättre sen grova kablar har du för att du inte ska förlora så mycket på vägen

Fäll ner pungen och landa

Team Tondöv
649 Inlägg
5 november 2006
SL500 skrev:
Tjabba!!

köper man en färdigbyggd baslåda är ju svaret ganska enkelt; det är billigare.. en del "seriösa" färdigbyggda lådor har som tur är lite grövre doningar från plint till bas.
ruskigt enkelt att byta ut "lampsladdarna" i lådan om man nu vill det, som tur är!

Sök