3620
Sök

Golf III Tjuvsuger luft.

11 Inlägg
5 november 2006
Trådstartare
Hej! Jag har ett problem med min Golf III GTI -96. Problemet är det att den dör på tomgång om man inte ger lite gas. Jag tror mig ha lokaliserat problemet till att den tjuvsuger luft nånstans efter luftfiltret. För när man ger lite gas så pyser det till, precis som om den suger in lite luft. Efter att ha lyssnat i motorrummet så tror jag att det är precis vid fästet mellan röret/slanget, som går emellan luftfiltret, och själva insuget(?). Kan detta stämma? Upplever man detta problem då? Isåfall, hur åtgärdar jag detta? Går det att felsöka vidare på nått sätt? Går det att köpa en ny slang/rör och helt enkelt byta ut mot det gammla?
Alla idéer uppskattas!

MVH Marcus
Senast redigerat av Marcan (5 november 2006)

"Efter regnet kommer solsken.."

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 november 2006
du kan testa spruta typ startgas eller något annat brandfarligt "efter" luftfilter för å får reda på om den tar någon tjuvluft ... du kan spraya över hela motorn om du så vill bara du inte är i luftfiltret och sprutar ..hör du att den på något sätt ändrar varvtal så har du hittat de som kan vara felet

11 Inlägg
5 november 2006
Trådstartare
Jag har försökt spraya startgas men har inte lyckats få det att fungera. Hur ska jag göra mer exakt?

"Efter regnet kommer solsken.."

6 Inlägg
6 december 2006
Hej, har du fått ordning på pysljudet? Jag har också en golf III -97 som har ett pysande ljud när man gasar, men den har inget problem motormässigt. Väldigt störande ljud.
Senast redigerat av paiie (6 december 2006)

German technology für alles
27 Inlägg
6 december 2006
Marcan skrev:
Jag har försökt spraya startgas men har inte lyckats få det att fungera. Hur ska jag göra mer exakt?

Bara spraya på hela insuget och höra om tomgången åker upp eller ej.
Åker tomgången upp så läcker det där du sprutar och då är det bara att använda dina ögon för att se mer exakt vart det läcker.

Mvh

Treat people as you wanna be treated 'till they treat you diffrent, then treat 'em as they treat you.

Sök