Hej! Liten update:)
Jag har en bra och en dålig nyhet! Som jag skrev i förra inlägget så la jag märke till att vevlagret var så pass slitet i cylinder nr.6 så jag var tvungen att lämna in veven på slipning. Tog med mig veven o åkte till motorenovering i skivap (murre), visade honom och han sa det gick att rädda veven om jag körde på +0,50 lager och det var ingenfara tänkte jag.
Sen la han märke till att det mittersta ramlagret (det som håller veven på plats framåt och bakåt, kommer inte ihåg vad det hette
) det var också slitet och gjutningen i veven var spårig och det kan man inte rädda
Så jag har kollat lite på nya vevar och det springer iväg i pris. Men kom fram till att om jag ändå ska lasta i massa hästkrafter så kan jag borra upp blocket, ska köra på Tomei's strokerkit 87,0mm kolvar, dyrt som fan! haha men go hard or go home!
Så blir till att börja spara!
nu till den lite roligare nyheten, materialet till insuget har kommit och grenröret är helsvetsat! Samt har jag börjat rengöra topp och block inför målning
!!
Ordning och reda pengar på fredag
Börjat rengöra block från skit, rost och packningsrester! Ett jävla polackjobb, eller hur Mattii HAHA:D skämt åtsido! börjar ta sig iaf, ska till en kompis jobb och få block och topp tvättat i maskin, så får se hur resultatet blir!
toppen avfettad, och torkad. Det blir bra, men ska in med mejsel och trasa på dem trånga ställena så man får en riktigt ren och fin topp!
Sen om det är någon som har kunskap, eller bra bilder på hur man portar en topp, får gärna dela med sig!
Det var allt för denna uppdateringen
Kommer upp lite bilder på svänghjul, fuelrail och oljekylare som jag införskaffat billigt genom att vara snabb på blocket ! Tack för mig
!