Har fått ett problem med min bil, den går som en klocka men plötslig under körning dör den bara väntar man en stund går den mala igång igen och sedan går den som en klocka. Detta hände första gången för några veckor sedan, sedan har de inte hänt nåt för än ikväll uppförde sig likadant fast händer 3 gånger på en sträcka på 4 mil. Lamba lampan tänden sig första gången detta hände, sedan släckt med norsk reset, men klart tänd igen då de hände igen.
Min spontan tanke var luftmassemätare som börjat spöka, men har någon en teori så dela gärna med er eller vart med om nåt likande
troligen är det lambda sonden som är klapp eller helt paj men om inte dä problemet så kolla också för pumpen i tanken å sen kolla bränslefiltret(sitter under passagerar dörren). om för pumpen har pajat så uppstår det problemet
troligen är det lambda sonden som är klapp eller helt paj men om inte dä problemet så kolla också för pumpen i tanken å sen kolla bränslefiltret(sitter under passagerar dörren). om för pumpen har pajat så uppstår det problemet
Filltrett sitter väll under föraren på den med:P inte under passageraren
Ja exakt jag har bytt några såna i mina dar så jag vet att dem inte håller i evigheter. Nä men motorn går dåligt om den ä paj men sen kan man få glapp i dem å då kan det problemet uppstå.
voloqq:Jag har för mig att den sitter vid B-stolpen.
troligen är det lambda sonden som är klapp eller helt paj men om inte dä problemet så kolla också för pumpen i tanken å sen kolla bränslefiltret(sitter under passagerar dörren). om för pumpen har pajat så uppstår det problemet
Sitter bara en soppapump på turbon (i tanken). Sen om lambdan inte funkar tänds motorfelslampan, bilen dör inte bara.
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
troligen är det lambda sonden som är klapp eller helt paj men om inte dä problemet så kolla också för pumpen i tanken å sen kolla bränslefiltret(sitter under passagerar dörren). om för pumpen har pajat så uppstår det problemet
Sitter bara en soppapump på turbon (i tanken). Sen om lambdan inte funkar tänds motorfelslampan, bilen dör inte bara.
Delvis rätt Lösningen med bara en pump i tanken och bara filter under bilen kom -95, alla modeller innan det hade 2 pumpar, även Turbo-modellerna.
kan även vara bränslerelät som sitter i säkringsdosan bakom askkopen, inte allt för ovanligt problem. Kan även vara tändkabeln mellan tändspole och fördelarlock, hade det på min förra 940 med exakt samma symptom, stanna bara ibland å gick att starta efter en stund, till slut gav den upp helt
Japp många svar och teorier, men ju mer svar och teorier. Ju mer finns de ju att gå på och man får kolla uteslutnings metoden. Heller många svar än inga alls :-D Är tacksamm för all tips :-D