Tjenare!
Det är så att jag tänkt köpa mig en hygglig brukis snart för runt 70 lappar.
Jag har varit och nosat på många olika spår, allt mellan:
bmw e65or - motorstyrka, komfort, lyx
bmw e60 - körglädje, komfort, lite sportigare än 7-serien
bmw e90 - sportig, körglädje, dock inte samma komfort
audi a4 b7 - bil som man åker bra i och som är rolig att köra, däremot känns dom rätt "olyxiga" med sin enkla stereo osv.
audi a6 - med stora grillen alltså, sån som jag hade tidigare, gillade den bilen skarpt om man tänker på vad prislappen ligger på, väldigt mycket bil för pengarna
audi a8 - känns som att man inte får så mycket A8 för dessa pengar, lite som med 7-serien, är lite chansing att ge sig ner så långt i prisklasserna
VW golf - sett att man kan stöta på nån R32a ibland runt dessa pengar, känns ju som rätt mycket bil för pengarna, däremot är ju inte golfen så lyxig heller. Men det tror jag körkänslan och ljudet överväger
VW passat - aldrig haft en passat men tycker det är en fin bil, känns som att man får rätt mycket passat för 70k som inte är allt för gammal heller
Saab 9-3 - är en lite otippad kandidat för mig men om man kollar på priserna så är det ju nästan lockande. Man får ju en fin aero med full utrustning för dessa pengar, det tycker jag känns rätt prisvärt som bruksbil!
Folk får gärna ösa på listan och gärna skriva lite text som jag gjort om respektive bilmodell man föreslår. Tror detta är en rätt vanlig prisnivå för folk som letar bil på denna sida. Kom däremot ihåg att det ska vara en åretruntbil som man ska åka i utan att behöva laga hela tiden!
Tack å hej