Juni månad spenderades mest åt sommarstuga, vänner, soldyrka och pilla lite med hästar, men ändå hann jag klämma in lite bilrelaterade saker, som när jag tröttnade på mina helt-ok-men-inte-mer original högtalare i bilen och därför köpte nya att ersätta dem med. Gjordes på en kväll och resultatet var ofattbart bra!
Sedan tyckte jag, känslig som jag är, att bilen skuttade lite ibland och uppförde sig lustigt, så för att kunna utesluta vissa problem så åkte jag till Liljas och köpte nya delar till tändningen. Stift, kablar, rotor och fördelarlock var det som inköptes och dessutom passade jag på att beställa hem nya skyltar till bilen utan EU-loggan för att få ett cleant heltheltsintryck
Sedan en dag fick jag ett litet ryck och gav mig på att prova Clay Bar för första gången någonsin. Det var otroligt lärorikt, och med tanke på mitt amatörmässiga jobb så blev resultatet över förväntan!
Sedan firades det ju midsommar, och ni som läst min blogg vet ju att jag firade den på norra Öland.
Ni vet då också att min bil fick ett sånt där cp-ryck och tvärdog för mig och sedan lös Lambda lampan. Men vred jag om nyckeln så startade bilen och det vara bara att köra på ändå. Vi felkodade bilen och felkoderna sa "Luftmassemätaren" Så då åkte vi raka vägen till skroten och köpte en ny sådan, och efter det var det lugnt.
Detta var allt för Juni månad, håll ögonen öppna för Juli!
Kram!