945:an - drömmen och ambitionen att få den fula ankungen till en svan.
Syftet med denna projekttråd är att inspirera och bli inspirerad, och visa alla intresserade garage medlemmar vad jag har gjort på min 945:a så långt, och hur planen ser ut för den i framtiden. :)
Den är grå, som Henkix säger, och den står i garaget och väntar på bilens återkomst från lack så att jag kan riva allt invändigt och börja byta inredning. Men först ska jag dämpa hela bilen
Ser bra ut med bilen! Men ska du behålla alla dem "små" listerna på när du ska lackera den (tänker på dem som sitter runt fönsterrutorna bak och den stora som går uppe vid taket)? Och vad får du ge för lackeringen och vilket förarbete ingår i det priset?
Bra frågor! Jag försökte ta bort de runt bakrutorna, men det var svårt, och eftersom bilen ska lackas i samma färg så fick de sitta kvar. De långa som går längs med taket visste jag inte att de gick att ta bort. På min gamla 740 maskerade vi bara över den och lackade. Jag känner två duktiga killar som erbjöd sig att fixa bilen åt mig. Den ena killen är en väldigt skicklig plåtarbetare, och han ska rikta och rostlaga. Den andra killen är lackerade så de ska tillsammans slipa och spackla och sedan lackar han bilen åt mig. Alltihop skulle ta ca 2 veckor och jag fick ett bra pris
Okej, för min lackerar påstod att jag var tvungen att ta bort alla små lister om jag skulle lackera den. Annars kunde där ligga något gruskorn som sedan gjorde att det började rosta om något år. Vet ej om han var ironisk eller om det stämmer?
Gött med lite rabatt på lackering och jobb!
Många lackerare är ju väldigt noggranna, men har det inte börjat rosta där på 20 år så lär det nog inte hända än på lika många år det är alltid bra att ha ett brett kontaktnät, oavsett vad man håller på med! Nästa projekt funderar jag dock på att lacka själv bara för att lära mig
Bra frågor! Jag försökte ta bort de runt bakrutorna, men det var svårt, och eftersom bilen ska lackas i samma färg så fick de sitta kvar. De långa som går längs med taket visste jag inte att de gick att ta bort. På min gamla 740 maskerade vi bara över den och lackade. Jag känner två duktiga killar som erbjöd sig att fixa bilen åt mig. Den ena killen är en väldigt skicklig plåtarbetare, och han ska rikta och rostlaga. Den andra killen är lackerade så de ska tillsammans slipa och spackla och sedan lackar han bilen åt mig. Alltihop skulle ta ca 2 veckor och jag fick ett bra pris
Okej, för min lackerar påstod att jag var tvungen att ta bort alla små lister om jag skulle lackera den. Annars kunde där ligga något gruskorn som sedan gjorde att det började rosta om något år. Vet ej om han var ironisk eller om det stämmer?
Gött med lite rabatt på lackering och jobb!
Många lackerare är ju väldigt noggranna, men har det inte börjat rosta där på 20 år så lär det nog inte hända än på lika många år det är alltid bra att ha ett brett kontaktnät, oavsett vad man håller på med! Nästa projekt funderar jag dock på att lacka själv bara för att lära mig
Okej, ne det är ju sant. Ja får se vad som händer Ja, det är nog en bra sak att kunna lackera själv, man sparar många 1 000 lappar på det
Okej, för min lackerar påstod att jag var tvungen att ta bort alla små lister om jag skulle lackera den. Annars kunde där ligga något gruskorn som sedan gjorde att det började rosta om något år. Vet ej om han var ironisk eller om det stämmer?
Gött med lite rabatt på lackering och jobb!
Många lackerare är ju väldigt noggranna, men har det inte börjat rosta där på 20 år så lär det nog inte hända än på lika många år det är alltid bra att ha ett brett kontaktnät, oavsett vad man håller på med! Nästa projekt funderar jag dock på att lacka själv bara för att lära mig
Okej, ne det är ju sant. Ja får se vad som händer Ja, det är nog en bra sak att kunna lackera själv, man sparar många 1 000 lappar på det
Ja iaf när man väl lärt sig lacka, innan dess blir det dyrt med färg och slippapper
Igår var jag nere och kollade hur det gick för dem med bilen. Huven och lite annat lösplock var redan så långt som på grundlack, karossen stod nedslipad och väntade på sista finliret innan grund den med
Många lackerare är ju väldigt noggranna, men har det inte börjat rosta där på 20 år så lär det nog inte hända än på lika många år det är alltid bra att ha ett brett kontaktnät, oavsett vad man håller på med! Nästa projekt funderar jag dock på att lacka själv bara för att lära mig
Okej, ne det är ju sant. Ja får se vad som händer Ja, det är nog en bra sak att kunna lackera själv, man sparar många 1 000 lappar på det
Ja iaf när man väl lärt sig lacka, innan dess blir det dyrt med färg och slippapper
ungefär samma färg som på mig ju ja velade me lite när ja skulle köpa min för den hade en buckla på skärmen o en på dörren o lite klarlacksläpp o min har me gått 32000 fast ja har halvskinn o elhissar men ja tänkte att de blir lätt att fixa så ja köpte den o sen när ja hade kört hem så märkte vi att hundbensstagen till bakaxlen var böjda men de löste vi fort men nu läcker oljereturen olja så nu blir de o lösa de men annars jäkligt fina bilar
ungefär samma färg som på mig ju ja velade me lite när ja skulle köpa min för den hade en buckla på skärmen o en på dörren o lite klarlacksläpp o min har me gått 32000 fast ja har halvskinn o elhissar men ja tänkte att de blir lätt att fixa så ja köpte den o sen när ja hade kört hem så märkte vi att hundbensstagen till bakaxlen var böjda men de löste vi fort men nu läcker oljereturen olja så nu blir de o lösa de men annars jäkligt fina bilar
Kul! Tack! Ja, det är himla trevliga bilar med odödliga motorer och som på köpet är relativt lättskruvade!