3476
Sök

Honda Civic EG -93 Stance

ska försöka få den som jag vill. de e bara det att jag inte vet hur den kommer se ut :P

70 748 Visningar
Projektet avslutat 11 juli 2014
369 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
MSpader skrev:
Tune skrev:
MSpader skrev:
beställt 2 bakplåtar och satt 1 i fram? big_smile

jag har småskyltar i registret både fram och bak smile

enligt transportstyrelsen så fick man bara ha dem små i bak tongue vi fick inte en liten skylt till vår cheva transport (står liten i regbevis) ringde och fråga men nopes, bara små i bak...

Man måste vara lite ninja och komma på en bra historia för att man ska få igenom det wink

Pray For Japan

177 Inlägg
27 april 2014
Snyggt! Har du spacers på bilen med? Mina fälgar hamnar inte sådär "långt" ut utan under bilen typ.. hmm måste fixa det!

369 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
Kajsis skrev:
Snyggt! Har du spacers på bilen med? Mina fälgar hamnar inte sådär "långt" ut utan under bilen typ.. hmm måste fixa det!

jag kör med 10mm spacers bak smile

Pray For Japan

1 830 Inlägg
27 april 2014
Tune skrev:
MSpader skrev:
Tune skrev:

jag har småskyltar i registret både fram och bak smile

enligt transportstyrelsen så fick man bara ha dem små i bak tongue vi fick inte en liten skylt till vår cheva transport (står liten i regbevis) ringde och fråga men nopes, bara små i bak...

Man måste vara lite ninja och komma på en bra historia för att man ska få igenom det wink

är väl bara att säga att man tänkt ta den till något land där det krävs liten skylt o så klart ? xD

369 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
Tune skrev:
MSpader skrev:

är väl bara att säga att man tänkt ta den till något land där det krävs liten skylt o så klart ? xD

skrev att bilen vart påkörd bak så den flög in i en bil fram. och då att försäkringsbolaget fixade bilen med amerikanska delar som dom långa skyltarna inte passar tongue

Pray For Japan

755 Inlägg
27 april 2014
Tune skrev:
Jiiimmie skrev:
Tune skrev:

skrev att bilen vart påkörd bak så den flög in i en bil fram. och då att försäkringsbolaget fixade bilen med amerikanska delar som dom långa skyltarna inte passar tongue

att dem gick med på det. vi har usa fronten på chevan, ej plats för stor skylt men icke sa nicke 2

If you want to win, You mustn't loose.

111 Inlägg
27 april 2014
MSpader skrev:
Tune skrev:
Jiiimmie skrev:

att dem gick med på det. vi har usa fronten på chevan, ej plats för stor skylt men icke sa nicke 2

2014 har dem gjort det lättare att få liten skylt sett flera här på garaget som bara tar en bild och vissar att det inte passar så får dem liten

28 Inlägg
27 april 2014
Bilen börjar bli riktigt nice nu. Bra sänkt och fitment, kanske göra något åt lacken nu? En rejäl polering kanske hjälper så den får lite lyster i sig. Annars ser den bra ut, hade varit kul att se den IRL smile

369 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
TylerTheCreator skrev:
Bilen börjar bli riktigt nice nu. Bra sänkt och fitment, kanske göra något åt lacken nu? En rejäl polering kanske hjälper så den får lite lyster i sig. Annars ser den bra ut, hade varit kul att se den IRL smile

Tack tack smile jo jag har lite cleaner o wax liggandes. behöver bara en som gör de åt en wink
Senast redigerat av Tune (27 april 2014)

Pray For Japan

369 Inlägg
2 maj 2014
Trådstartare
Besiktning idag. slutade med 5 tvåor på pappret.

*CO halt tomgång för hög
*Bullernivå för hög
*Undre spindelled bristfällig
*Övre spindelled glapp
*Halvljus ställda för lågt

Den här sommaren kunde ju ha börjat bättre......KISS!

Pray For Japan

295 Inlägg
2 maj 2014
Tune skrev:

*CO halt tomgång för hög
*Bullernivå för hög
*Övre spindelled glapp

Tråkigt sad men det fixar du ju relativt lätt. En tratt i avgasblåset och byta spindelled så är du ju nästan hemma smile

369 Inlägg
2 maj 2014
Trådstartare
0Mazen0 skrev:
Tune skrev:

*CO halt tomgång för hög
*Bullernivå för hög
*Övre spindelled glapp

Tråkigt sad men det fixar du ju relativt lätt. En tratt i avgasblåset och byta spindelled så är du ju nästan hemma smile

hehe ja jag vet inte smile spindelleden måste iaf bytas. vete fan hur ja ska få ner CO halten. oljebyte???

Pray For Japan

66 Inlägg
2 maj 2014
Tanka lite e85 brukar göra susen , vi gjorde de i vår evo o en polare har gjort de i sin honda

1 830 Inlägg
3 maj 2014
halasz91 skrev:
Tanka lite e85 brukar göra susen , vi gjorde de i vår evo o en polare har gjort de i sin honda

2/3 bensin 1/3 e85 fulltank sen äre bara tuta o köra tongue har funkat alla ggr för mig iaf ^^

369 Inlägg
3 maj 2014
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
halasz91 skrev:

2/3 bensin 1/3 e85 fulltank sen äre bara tuta o köra tongue har funkat alla ggr för mig iaf ^^

kan ju testa o hoppas att de inte rasar tongue då blire nog ny motor tongue

Pray For Japan

1 830 Inlägg
3 maj 2014
Tune skrev:
Jiiimmie skrev:
halasz91 skrev:

kan ju testa o hoppas att de inte rasar tongue då blire nog ny motor tongue

eller så tankar du bara 200kr bensin o ca 60kr e85, behöver inte vara fulltank men bara det är mer bensin så äre lugnt ^^ (och du märker inget på körningen heller) tongue

765 Inlägg
8 maj 2014
helvete vilken fett civic du har! ser riktigt bra ut! bra jobbat! angående cambern i fram, du kan sänka mer i fram, har själv fullt justerbart runtom och lägre i fram. det slits in med inne skärmen, mina är innan för skärmen, när du sänker ner den från lyften så fastnar det lite sen hoppar det till och sjunker i hop, kan ju få mer camber/lägre om du friar tornen i fram, alltså skär ut. smile

369 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
jonaslithen skrev:
helvete vilken fett civic du har! ser riktigt bra ut! bra jobbat! angående cambern i fram, du kan sänka mer i fram, har själv fullt justerbart runtom och lägre i fram. det slits in med inne skärmen, mina är innan för skärmen, när du sänker ner den från lyften så fastnar det lite sen hoppar det till och sjunker i hop, kan ju få mer camber/lägre om du friar tornen i fram, alltså skär ut. smile

tack smile hehe jo jag har tänkt på det lite smile vi får se. skulle vilja få på 16" o höja lite så jag kan ha Mugen läppen smile

Pray For Japan

765 Inlägg
9 maj 2014
Tune skrev:
jonaslithen skrev:

tack smile hehe jo jag har tänkt på det lite smile vi får se. skulle vilja få på 16" o höja lite så jag kan ha Mugen läppen smile

jaa, ja 16 kan bli bra det med, men du kan ha läpp på nu utan problem smile

369 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
jonaslithen skrev:
Tune skrev:
jonaslithen skrev:

jaa, ja 16 kan bli bra det med, men du kan ha läpp på nu utan problem smile

Nää de kan jag inte wink

Pray For Japan

Sök