2913
Sök

Diskanten försvinner men inte basen.

125 Inlägg
6 november 2006
Trådstartare
Hej. Har ett litet problem med mitt billjuds bygge. har ett infinity 2 vägs frontsystem kopplat till en pioneer förstärkare och mina basar 2 st focal polyglass till en dls cad 11. Så när jag hör på musik i bilen på lite högre volym och vrider upp basen på bass remoten till cad 11an så klipper ljudet från diskanterna.  De börjar lixom bara ploppa i diskanterna men basen slår endå. Har olika strömkablar, ordentligt jordat samt samt olika rca kablar som är ett måste. Vad kan det vara som är fel. det har börjat mittiallt.

If it aint rubbing, it aint dubbing:)

1 631 Inlägg
6 november 2006
Har du ordentligt med ström? Kan vara så att Pioneer-förstärkaren klipper signalen pga att DLS:et "tar allt".

Har du en voltmätare att kolla med?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

125 Inlägg
7 november 2006
Trådstartare
ok kanske det är det. men ibland kan det där ploppande ljudet börja när man startar stereon.

1 631 Inlägg
8 november 2006
Plopp/skrap kan uppstå om du har glapp i några högtalarkablar. Tex en skavd kabel som ibland stöter emot plåt (jord).

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

125 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
ok. ska kolla det men tror inte det är felet ja har.. för har även märkt nu att när det där ploppande börjar så tystnar det helt allt utom basen.så börjar konen sugas in sen släpper den sen sugs den in igen och så håller det på med jämna mellan rum..gör så fast man vrider volymen till noll:S

125 Inlägg
10 november 2006
Trådstartare
upp!

busare
157 Inlägg
11 november 2006
aa upp smile

Calibra <3

Sök