3205
Sök

SAAB 9-3 2,0T Vector 03 Vägrar starta

18 Inlägg
31 augusti 2013
Trådstartare
Hejsan har en Saab 9-3 som vägrar starta efter att jag var och handlade. Den startade hur lätt som helst när jag skulle köra dit, men sen när jag kom ut så vägrar den starta. Motorlampa lys och antisladden var ur funktion. Vad kan det vara??

18 Inlägg
31 augusti 2013
Trådstartare
Okej jag får kolla den. För den går runt men verkar inte vilja tända. Och vad jag vet så är inte den byt på ett tag och är ju ett vanligt problem på Saab.

75 Inlägg
31 augusti 2013
pumpen är oxå vanlig på saab så se om pumpen låter den sitter under baksätet alternativt se om den startar med startgas

18 Inlägg
31 augusti 2013
Trådstartare
Ja ska kolla den också. Det är ju inga svåra grejer att byta heller så, vilket det än är fel på. Bara lite lustigt att den gick hur bra som helst till affären och sen inte gå alls. Men det är väl sånt man får ta.

18 Inlägg
2 september 2013
Trådstartare
Nu fungerar den igen. Åkte ut där den stod och skulle bogsera hem den, men innan det så försökte jag att starta den och den startade direkt. Dock så lys motorlampan. Så körde hem den och det gick bra. Kopplade ur batteriet en  stund och gick sedan ut och kopplade i det igen och startade den och då hade motorlampan slocknat. Nu går den hur bra som helst. Någon som vet vad det kan varit?

75 Inlägg
2 september 2013
Min bil stannade på motorvägen och vägrade starta bogsera hem den och prova dagen efter och den startade som inget hänt och det va pumpen som hade för dåligt tryck eventuellt läckte i nån packning.

2 Inlägg
4 september 2013
Hej

Vevaxelgivaren kan det vara

Sök