Ralf skrev:
mhylander skrev:
Ralf skrev:
Kalas!
men tips är att inte köpa ATM steg 3 om du ändå ska byta turbo och spridare, lika bra att köra allt samtidigt hos Autotech
onödigt att köpa programvara och sen mappa i efterhand
Kör på hårt nu!
Redigerar:
Dessutom kan du nog få ganska bra paketpris om du köper hela avgassystemet i paket med turbo, spridare och mappning
dunka på allt samtidigt! så slipper du JT system med
Jaha olej. Får man en special anpassad mjukvara i apc dosa då eller hur går det till? Låter ju kanon ist
Ja det är Ifs rätt smart isf. Lär ju bli endel billigare. Men tycker jt låter så gött!
Tack! Ska försöka så gott jag kan
JT rostar
har varit med och plockat ner ett 1 år gammalt JT system med tigersåg.. Bygg själv i rostfritt istället, ganska simpelt.
Byter du turbo, spridare och annat runtomkring så ska du mappa, så enkelt är det
du kan inte ta ett steg 3 och sen byta turbo och tro det funkar.
allt du ändrar BÖR du egentligen mappa för eller kolla så att mappen spelar med det nya prylarna, även om det är ett nytt ballare tryckrör så är det annorlunda gentemot det gamla, visst funkar det utan, men det funkar bättre med uppdaterad mapp (om något behövs ändras dvs).
Alla program som Autotech gör får du på APC dosa om du vill, du måste inte, men det rekommenderas starkt, då kan du även ta bort felkoder genom att lägga in programmet igen.
Tänk även på att 20" är ganska ordentligt tilltaget på volvo
och väger mycket
= slött.. Vet då jag hade 19" roadster på min S60 och 20"arna är rejält mycket tyngre
Lycka till med bilen nu, kommer titta till och se vad du hittar på!