2257
Sök

Dåligare tryck i bas efter byt av lampor

12 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
Hallå där!

Har ett ljudsystem i min Volvo v70R som består av:

Kenwood stereo

Dls högtalare fram och bak i dörrarna

15:tums bas (Hertz)

2st Focal slutsteg

Basen har dunkat på riktigt bra! Men bytte lampor i hastighetsmätarn och skylthållarn igår, sen när jag skulle ut och köra så dunka inte basen lika bra som förr, det kommer även ett ljud (låter som en fjäder som rör sig) varje gång man startar och stänger av motorn. Det låter ju inte som det borde vara att jag bytte lampor men vill se vad ni andra har att säga om det här. Tack för svar!

4 september 2013
Taskigt med batteri kanske? Prova ladda upp det och se om de blir bättre. Mitt T1800 skickade iväg en "knall" när batteriet var lite taskigt

12 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
Ja det tänkte jag också, ska prova det nu. Tack!

21 761 Inlägg
4 september 2013
Eftersom du pillade vid instrumenthuset när du bytte lampan till hastighetsmätaren så har kanske batterilampan slutat fungera och generatorn inte ger laddning, kolla om batterilampan lyser när du vrider på tändningen. smile

12 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
Har fixat till det nu, stereon reseta sig helt, satt alla inställningar var normala igen, så fick gå in och ställa tillbaka allt. Men tack för era svär ändå! Kan behövs nån gång då inte stereon har reseta sig. smile

6 september 2013
Är du tillbaka på banan nu? Vad var orsaken? smile

12 Inlägg
6 september 2013
Trådstartare
Stereon hade omställt sig, satt alla inställningar var tillbaka på vanligt igen smile

6 september 2013
Bladin skrev:
Stereon hade omställt sig, satt alla inställningar var tillbaka på vanligt igen smile

Härligt med så enkelt fel då smile

12 Inlägg
6 september 2013
Trådstartare
Ja absolut! smile

Sök