Tjena nu är de så att ja bestält hem lite saker och paketet innehöll en hybriddump somja hade tänkt montera på min 945ftt men så smart som man är så beställer man utan att veta hur man kopplar in den. Så skulle vara tacksam för svar och guide till att göra det hälst med bilder oxå
Måste man ta bort orginal dumpen om ja ska på med min återcirkulerande ? Fattar inte , finns det ingen guide där man ser ixakt vart allt går till ? Tacksam för hjälp då man inte är så kunnig
Måste man ta bort orginal dumpen om ja ska på med min återcirkulerande ? Fattar inte , finns det ingen guide där man ser ixakt vart allt går till ? Tacksam för hjälp då man inte är så kunnig
en fråga bara.. varför ska du byta ut dumpen? vill du få fränt pysljud så är det bara sätta dit ett sportluftfilter så pyser det kan jag säga
svar på din fråga, jaa du måste köpa ett lock som du monterar där befintliga dumpen är! finns på klracing tror jag, sen sätter du dumpen på tryckröret mellan intercooler och insug därefter drar du slangen från dumpen som leder tillbara luften och monterar den mellan luftfilet och turbon!
Aa har ju redan luftfilter., dumpar så svagt hörs knappt, så tänkte ja skulle slänga på denna så man får ett härlogt ljud Men tänkte finns ju 2utgångar ena är ju en smal slang som går ut sen är det ju 1 tjockare ju vad går till vad ?
Aa har ju redan luftfilter., dumpar så svagt hörs knappt, så tänkte ja skulle slänga på denna så man får ett härlogt ljud Men tänkte finns ju 2utgångar ena är ju en smal slang som går ut sen är det ju 1 tjockare ju vad går till vad ?
Hur mycket laddar du då? har du ca 1 bar i ladd så brukar det dumpa skapligt med bara öppet filter. Beror också lite på filtret, har själv hört stor skillnad från olika filter. Kör du med hybrid eller öppen dump så kan du få problem med tomgången. Den kan dö tex efter gaspådrag om du lägger i friläge direkt efter. Problemet är att du har en LMM innan turbon som mäter mängden luft som motorn suger in och när du sen dumpar ut den luften så tror styrsystemet att den luften finns kvar i systemet och fetar då på med soppa. Det bästa är helt enkelt att köra med orginal.
Okej ne kör orginal då ja inte vet om ja kan ställa den upp mer då det inte finns nå trimmchipp men 0,8 borde väl funka utan problem ? Men ska inte en återcirkulerande dump funka utan att störa lmm?
Okej ne kör orginal då ja inte vet om ja kan ställa den upp mer då det inte finns nå trimmchipp men 0,8 borde väl funka utan problem ? Men ska inte en återcirkulerande dump funka utan att störa lmm?
Är den ochippad så bör du väl kanske inte ladda mer än 0.6-0.7. Finns dom som laddar över 1 bar utan att göra nått men jag skulle inte göra det. En hybrid påverkar såklart mindre men fortfarande kommer det bli fel. om det påverkar så mycket att bilen dör vet jag inte.
Okej den laddar 0.5 0.6 nu typ , sen sitter de nått skit stort luftfilter på den , så man hör typ inte något dumå ljud, så därför ja vill dumpen monterad , och speciellt nu man kasta pengar på den. Men ska varit skönt om man hade nån bild på nån 940 motor som nån monterat en sådan så man kan härma av bara
Den stora slangen ska du dra till inloppen mellan filter och turbo, den lilla är en vacuum slang som ska dras till en nippel på insuget! men jag förvänta dig inget högre pys förns du har ställt upp laddet min laddar 0,8 och den pyser som fan med originaldumpen.. Trött på skiten så jag ska montera luftburken tills nästa säsong
ska se om jag kan leta upp nån sån bild på när jag körde 940 turbo min erfarenhet är att orginal dumpen är 70 miljoner gånger bättre än efter monterat piss på 940+ att den kommer gå skit under den stund de dumpar
men ska se om jag har bilden kvar så har du nått och gå efter
Ska inte montera den längre då alla är så negativa mot det , trodde de skulle funka bra om man hade en åter cirkulerande dump men får hitta på lite andra fräna grejer i motorn ist då
Ska inte montera den längre då alla är så negativa mot det , trodde de skulle funka bra om man hade en åter cirkulerande dump men får hitta på lite andra fräna grejer i motorn ist då
Annars kan du ju sätta i ett eftermarknadssprut o köra med lufttempgivare och mappsensor. Då kan du köra helt öppen dump. Men är det bara ljudet du är ute efter så känns det ju rätt dyrt 740tic däremot kan du ha öppen dump på.