3696
Sök

Nackbesvär efter Krock (Påkörd Bakifrån)

1 256 Inlägg
7 november 2006
Trådstartare
Jag blev påkörd bakifrån av en kille när jag stod stilla.. Han körde ungefär i 70 km/h

Jag satt i en Toyota Yaris Turbo, Han körde i en Renault Kangoo.

Tänkte bara höra om det är nån här på garaget som har varit med om något liknande som kan dela med sig lite av dina/era händelser och hur ni har gått tillväga med läkare, försäkringsbolag samt rehab..

Edit: Detta var i Augusti

Tacksam för alla svar

Mvh Jonni
Senast redigerat av Jonni (7 november 2006)

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
7 november 2006
Rent juridiskt set har jag inte så stor koll på tyvärr, men var npga med att inte bli "för kall" om nacken, träna den mycke, stretcha och gå gärna på vattengymnastik.

2 594 Inlägg
7 november 2006
japp syrran har blivigt påkörd två ggr bakifrån andra ggen blev fick hon en sån svår wipflach skada så hon är sjukpesionär och är 28år hon tog båda ggerna kontakt med läkare och dom gorde olika bedömningar sen får man givetvis ut på försäkringen

9 108 Inlägg
7 november 2006
Ring direkt till försäkringsbolaget och hör vad du ska göra, du kan/ska få feta ersättningar för nackskador även om dom sker i efterhand.

Sa du att du kände något i nacken direkt efter krocken?

498 Inlägg
7 november 2006
gå så fort som möjligt till en läkare som kan undersöka er
för även om du känner att du mår fint nu kan de komma senare.

3 Inlägg
7 november 2006
Tja! det är en process som tar lång tid.. blev påkörd 2003 och är inte helt bra i nacken än.. jag fick gå till läkare i ett år innan försäkringsbolaget överhuvudtaget startade en utredning om det då dom måste se hur återställd man blir. ligg på försäkringsbolaget hela tiden. dom betalar ju alla läkarbesök så prova på allt.. jag var hos alla möjliga läkare man kan tänka sig även akupunktur och lite hokus pokus.. sen handlar det ju om att inte ge upp.. lärde mig leva med skadan och jobbar som vanligt idag.. hoppas det löser sig och att det inte blir för stor skada.. kan slutligen bara ge dig ett tips.. bli inte påkörd bakifrån igen då är dina chanser att någonsin bli bra igen kanske 10%. lycka till!! mvh andreas

12 086 Inlägg
7 november 2006
MilleN skrev:
Ring direkt till försäkringsbolaget och hör vad du ska göra, du kan/ska få feta ersättningar för nackskador även om dom sker i efterhand.

Det är j ude som är problemet, är skadan inte rapoporterad vid olyckstillfälle är de svårt att få ut ersättning.

1 256 Inlägg
7 november 2006
Trådstartare
Jag fick åka akut till sjukhus med krage o hela skiten så jag har varit hos läkare 5 gånger efter.. Fått tabletter osv .. Försäkringsbolaget har betalt ut 3000 kr för ersättning samt sveda & värk..

Jag har alltså gått helt rätt tillväga, Ville mer höra hur ni andra som blivit påkörda eller likn gått tillväga och hur ni upplevt det hela..

Jag kan inte säga annat än att jag har haft ett helvete.. Kan inte sova, huvudvärk mm..

Märker av det mer nu när det är kallt oxå.. Det värsta är inte nacken, det är huvudvärken.. Det är ungefär som om något vill ut ur pannan på mig och trycker på ögonen.. helt sinnes..

1 256 Inlägg
7 november 2006
Trådstartare
JapMax skrev:
MilleN skrev:

Det är j ude som är problemet, är skadan inte rapoporterad vid olyckstillfälle är de svårt att få ut ersättning.

Jag hade känningar direkt, jag svimmade på plats och tappade all känsel i armar och ben, men läkaren trodde det berodde på chocken.
Det sticker än idag i nacken.. rätt obehagligt..

Jag hatar och vara gnällig, och är verkligen inte nån hypokondriker!

Som jag alltid har sagt!
"finns det en tablett för att få upp picken så finns det tabletter för lite värk!"

1 256 Inlägg
7 november 2006
Trådstartare
dinkytoys skrev:
Tja! det är en process som tar lång tid.. blev påkörd 2003 och är inte helt bra i nacken än.. jag fick gå till läkare i ett år innan försäkringsbolaget överhuvudtaget startade en utredning om det då dom måste se hur återställd man blir. ligg på försäkringsbolaget hela tiden. dom betalar ju alla läkarbesök så prova på allt.. jag var hos alla möjliga läkare man kan tänka sig även akupunktur och lite hokus pokus.. sen handlar det ju om att inte ge upp.. lärde mig leva med skadan och jobbar som vanligt idag.. hoppas det löser sig och att det inte blir för stor skada.. kan slutligen bara ge dig ett tips.. bli inte påkörd bakifrån igen då är dina chanser att någonsin bli bra igen kanske 10%. lycka till!! mvh andreas

Det sjuka är att för 3 veckorsen höll jag på att bli påkörd igen.. nästan på samma ställe.. Och jag tackar ingen annan än mig själv att jag hade koll i backspegeln och lyckades flytta mig .. Han tvärnitade och fick stopp 10-15 meter framför mig till vänster...

Gissa va han gjorde.. Jo han pratade i telefon..

130 Inlägg
7 november 2006
Försäkringsbolagen är rätt snabba med att ge en en blankett där man ska intyga att man inte har några skador efter krocken.
Jag blev frontalkrockad av en snubbe som hade bråttom att lämna tipset i kiosken och 5 dar efter krocken skulle jag skriva på ett intyg.... iofs fick jag inga skador mer än lite skrap här & där. Whiplashskador är ju kända för att börja spöka långt senare i livet.

Lite intressant är att bara för att jag körde en "sportbil" och den andre skyldige föraren en gammal Corolla så trodde ALLA att det var jag som kört som en idiot, inklusive bärgaren & snuten. Tur den andre föraren erkände utan problem och att det fanns ett vittne på platsen.

Veni Vidi Vici
126 Inlägg
7 november 2006
Jag har läst att man kan få whiplash redan i 6 KM/H!!!!! Hoppas att det löser sig..

Reservdelstekniker Audi/VW/Skoda
www.olofericson.se

607 Inlägg
9 november 2006
Jonni skrev:
Jag fick åka akut till sjukhus med krage o hela skiten så jag har varit hos läkare 5 gånger efter.. Fått tabletter osv .. Försäkringsbolaget har betalt ut 3000 kr för ersättning samt sveda & värk..

Jag har alltså gått helt rätt tillväga, Ville mer höra hur ni andra som blivit påkörda eller likn gått tillväga och hur ni upplevt det hela..

Jag kan inte säga annat än att jag har haft ett helvete.. Kan inte sova, huvudvärk mm..

Märker av det mer nu när det är kallt oxå.. Det värsta är inte nacken, det är huvudvärken.. Det är ungefär som om något vill ut ur pannan på mig och trycker på ögonen.. helt sinnes..

Det är bara att ta kontakt med en sjukgymnast de är det enda som kan göra det bättre, vänta inte för länge bara för det kan bli kroniskt ifall det tar för lång tid. Jag var med om en olycka för ett och halvt år sedan och lider väldigt mycket av det fortfarande sad Blev tvungen att sluta på jobbet och allt på grund av mina besvär och just nu sitter jag på rehab och gör undersökningar för vad min "gamla" 23 åriga kropp ska klara av... kan ju säga att jag inte hade några bättre resultat i nacke, axel och rygg tester. Läkarna tror att jag kan bli bättre men vet inte om de nånsin blir bra.

Så om du gillar att skruva skynda fort iväg till en sjukgymnast innan de är för sent, själv klarar jag knappt av att skruva längre sad lite lättare saker går ju bra men säg byta bromsar eller nått så simpelt som att byta däck är inge höjdare. Nack värk och huvuvdvärk kommer som på beställning. Jäkla tur man har polare som gärna hjälper till smile Lycka till!
Senast redigerat av Ckosworth (9 november 2006)

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Sök