2977
Sök

Elschema för hastighetsmätare 740 90ian

De ska drypa av fett, de e RÄTT!
59 Inlägg
11 september 2013
Trådstartare
Tja, har bytt mätarhus till felfria, bytt bakaxelgivare, rengjort diffklumpen och sensordrevet. Men ändå funkar inte hadtighetsmätaren? :S så måste vara kabelbrott någon stans? Men för att börja kunna mäta behöver jag ett elshema till 90ians modell med 4 stift ibak på mätarhuset.

Någon som vet vart jag hittar ett sådant schema? Tacksam för svar

498 Inlägg
12 september 2013

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

64 Inlägg
12 september 2013
Picke skrev:
Tja, har bytt mätarhus till felfria, bytt bakaxelgivare, rengjort diffklumpen och sensordrevet. Men ändå funkar inte hadtighetsmätaren? :S så måste vara kabelbrott någon stans? Men för att börja kunna mäta behöver jag ett elshema till 90ians modell med 4 stift ibak på mätarhuset.

Någon som vet vart jag hittar ett sådant schema? Tacksam för svar

Den funka inte när ja regga bilen utan tak heller:))

Get low or die trying!
48 Inlägg
59 Inlägg
12 september 2013
Trådstartare
Hjälper tyvärr inte, den bilden är upp till 89 jag behöver elschema för mätarhuset med 4 stift?

1 008 Inlägg
12 september 2013
Skillnaden mellan -88 och 88b- är ju bara att signaljord från givaren går in i den 4-poliga D-kontakten...

D1 = grön-vit  signal       hastighetsgivare
D2 = brun-vit  signaljord hastighetsgivare (som även är ihopkopplad med chassiejord i kombiinstrumentet)
D3 = svart      chassiejord i elcentral
D4 = blå-röd   15-matning från tändningslås (matar hela mätarhuset)

59 Inlägg
12 september 2013
Trådstartare
De konstiga är jag har bytt 3 instrument, kopplat dierktström till huset, monterat en ny jordkabel, får inpullser från givaren på bakaxeln längst fram vid huset.

Ändå funkar de inte ????!!!!!! Va finns kvar????

1 008 Inlägg
13 september 2013
Om du har mätt och får fram spänning från givaren till kombiinstrumentet så bör ju felet ligga i instrumentet.

59 Inlägg
14 september 2013
Trådstartare
Bytt tre hus :s

Sök