2785
Sök

Byta bilstereo saab 9-5-99 Hjälp!!

24 Inlägg
12 september 2013
Trådstartare
Hej. ska byta hu i min saab, antar att det är as2 då den har 7högtalare.

nu till frågan, vid höger astolpe sitter det en org förstärkare till org högtalarna, så när jag kopplar in min kenwood kdc-6047u kommer jag verkligen att få ljud då? eller hur funkar det? bakom org stereon är det ju helt vanlig iso +en annan kontakt som jag antar är för rattstyrningen och info till sid.

Nån borde veta hur det funkar med dessa gamla holkar;)

Tack på förhand.smile

6 851 Inlägg
12 september 2013
Ja du får ljud med att bara koppla in din cd. Men skulle skaffa en "omvandlare/motstånd" då du annars kommer ha full volym vid typ vol.15 på spelaren. Men ja, det kommer spela ändå. *står helt stilla i huvudet nu vad för kabel du behöver".

4 670 Inlägg
12 september 2013
Du måste koppla innen remote kabel som är till org steget. Om jag minns rätt är denna grön?

19 Inlägg
12 september 2013
Ja du kommer få ljud! Men hur bra det kommer låta e en annan sak smile
Har själv bytt i min 9-5 -01. Det med högt ljud på låg volym på stereon har med att originalstereon skickar ut en speciell balanserad lågnivå direkt ut i högtalarkablarna i den ena iso kontakten, dom högtalarkablarna går direkt till original slutsteget. Sätter du då dit en annan stereo som skickar vanlig högnivå ut i dom kablarna så blir inte kvalitén
Lika bra eftersom att slutsteget vill ha den där speciella signalen. Men som sagt det kommer spela musik smile dessutom Kan man få byta på vad som brukar vara en röd och gul kabel i stereokablaget för att behålla minnet i stereon, men brukar sitta kabelskor på dom kablarna så det bara är att byta dom, men testa först som det sitter från början smile

Mvh Kalle

Kolla in mitt bygge i Saaben!
http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=35263
Rockford Fosgate, Dayton Audio, Genesis, Mtx

Sök