Min ambition är att bygga en Volvo 940 med 500hk på driven med en 6 växlad låda. Bilen inköptes sent på hösten 08 och var då helt original och jag är andra ägaren på bilen. Har under åren rensat ur den helt från all onödig... Visa mer
Idag var jag och lämnade motorn hos Hellmans motorrenovering. Men han ska iväg en vecka till Finland nu så motorbygget får vänta nästan 2 veckor (jag kommer skruva isär och ihop motorn själv men på hans firma. Han fixar dock toppen)
Här är mitt kopplingpaket som jag köpte för över ett år sen. Nygjort stålsvänghjul med ACE tryckplattta och 3st lameller från Tilton. Ska stå pall för 1200nm. Men ska försöka sälja det, inge vidare att köra med den på gatan så det är bättre att någon som ska köra på strippen köper den.
Här är mitt kopplingpaket som jag köpte för över ett år sen. Nygjort stålsvänghjul med ACE tryckplattta och 3st lameller från Tilton. Ska stå pall för 1200nm. Men ska försöka sälja det, inge vidare att köra med den på gatan så det är bättre att någon som ska köra på strippen köper den.
Pratade bakaxel.se om kopplingen och han föreslog att jag skulle byta från de 3 tunna lamellerna till 2 tjockare sinterlameller ist för att få en mycket snällare koppling som går att köra med i stan, men som fortfarande klarar av en massa effekt. Vill ju gärna ha en liten koppling så man får ner den roterande massan plus att det är ett riktigt stålsvänghjul. Blir att beställa dom lamellerna ist för att sälja kopplingen och det blir nog billigast.
Lite besviken idag, hade tänkt hämta mitt tvättade block idag så jag kunde lämna iväg det tillsammans med vevpartiet hos Motormekano. Men killen som har tvätten hade inte tid i helgen Ska använda mig av ARP pinnbultar till ramlageröverfallen så en linehoning ska göras men nu får jag vänta en vecka till innan allt kan lämnas in tyvärr.