3767
Sök

Försäkringsfråga

3 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
För en tid sedan sammanstötte jag väldigt milt med en risig 850 och min mc. Vi stod illa till och bestämde oss för att höras av senare. Jag hörde aldrig något och nu fick jag ett brev från mitt försäkringsbolag att de saknar min skadeanmälan.
Hur gör jag nu, jag vet inte vem motparten är. Han fick mitt kort, men jag fick aldrig hans.
Skulle gärna se vilka skador han vill ha ersättning för, då endast blinkersglaset på min mc sprack.

360 Inlägg
19 september 2013
Har du testat att ringa ditt försäkringsbolag och fråga? smile Dom lär ju veta vad mc-förarens bolag vill ha ersättning för och vill garanterat höra din version av det hela.

3 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
Jag är mc föraren smile , ska ringa dem i morgon. Kändes lite udda bara att han aldrig hörde av sig till mig.

450 Inlägg
19 september 2013
cribbe8 skrev:
Jag är mc föraren smile , ska ringa dem i morgon. Kändes lite udda bara att han aldrig hörde av sig till mig.

kan säga att de är egentligen inte alls udda.
om ni inte kommer överens så ska ni tillkalla polisen.
i annat fall ge era versioner till era försäkringsbolag så ger dem domen. inte upp till dig och bedöma hans skador.
om den ena parten inte lämnat sin version så tillfrågas den, ignorerar du nu så kommer de dömas efter hans ord.

360 Inlägg
21 september 2013
cribbe8 skrev:

Okej, jag läste lite slarvigt hmm Men hur har det gått för dig? smile

Sök