2955
Sök

Baklucka går ej att öppna v70N

100 Inlägg
20 september 2013
Trådstartare
Hej! Jag kan inte få upp min baklucka på volvon. Tror att kroken eller vad man kallar den dom låser luckan som spökar. Vad börvjag göra? Kan man öppna den inifrån på något sätt?

Påstängd
1 197 Inlägg
20 september 2013
Går inte när du "trycker in" bakluckan samtidigt som du öppnar heller?

66 Inlägg
20 september 2013
Kabel brott in i bakluckan vänster sida vanligt fel

871 Inlägg
20 september 2013
Nille_war skrev:

Beroende på årsmodell ja, 00-04 har dom inte elektronisk öppning på bagageluckan.. däremot vanligt att handtaget ärgat sönder eller låset hängt sig eller att gummimattan ligger emellan..

Mvh

* Voff voff *
10 646 Inlägg
20 september 2013
beckstroem skrev:
Nille_war skrev:

Beroende på årsmodell ja, 00-04 har dom inte elektronisk öppning på bagageluckan.. däremot vanligt att handtaget ärgat sönder eller låset hängt sig eller att gummimattan ligger emellan..

Mvh

Ingen V70N 00-08 har elektronisk öppning, men däremot går ganska ofta kablarna av så då låses inte luckan upp med centrallåset och då förblir den låst.

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (20 september 2013)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

871 Inlägg
20 september 2013
My bad! Men har vart ut även för de felen jag radade upp! smile

100 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
siiimooon skrev:
Går inte när du "trycker in" bakluckan samtidigt som du öppnar heller?

Joo det där funkade! med våld, tack så mycket smile

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
24 september 2013
Min vart så i somras när jag höll på att packa för semestern, sluta med att jag fick krypa in över baksätet, tog tag å slet bort hela inredningen på luckan så den gick sönder, visa sig var nån skruv i nå plåtbläck tror jag som var lös så att stången inte var spänd? tongue skruva i skruven igen så funka det, dock så kör jag utan inredningen än då jag inte orkat fixa en ny för den gamla var bara å slänga tongue

Sök