Har ju fixat båt och vill då kunna använda min egna bil för att kunna dra den på kärra då de börjar bli tråkigt och låna bil varje gång man ska ut.
Har ju funnit helsatser. Men jag har själva balken redan monterad och behöver då bara dragkroken. Funnit elsatser. Billigaste helsats gick på ca 4000 som jag fann nyss.
du kan ju köpa bara kulan på tex jula, elsats finns ju lite här å var, sen bygger du bara en balk, avtagbar el fast och monterar kulan i, jag gjorde det på min caddy -68a och det var ok för 1500kg hos bes...
Ja balken finnes så behöver ju i princip bara kroken med 2 hål för att passa in i balken. Den är ju ej reggad med dragkrok. Men hur funkar nu besiktningen? Måste bes ha ritning?
Var inne på att sälja bilen men sen ångra jag ju mig för de är ändå en rätt skön bil att köra med och då kunna ta med båten till havet vore ju ett ultimatum
Ja balken finnes så behöver ju i princip bara kroken med 2 hål för att passa in i balken. Den är ju ej reggad med dragkrok. Men hur funkar nu besiktningen? Måste bes ha ritning?
Var inne på att sälja bilen men sen ångra jag ju mig för de är ändå en rätt skön bil att köra med och då kunna ta med båten till havet vore ju ett ultimatum
nästa bes så gör du bara en reg bes för drag också, krävs ingen ritning el hållfast beräkning el liknande...dem testar konstruktion/montering osv sen får du en godkänning på xxxxkg ofta mellan 1-1500kg på en jänk,.
Okej de var ju bra Då har jag fram till båten skall ut igen på mig. Skönt att kunna lösa de så enkelt då färdiga paket kan sticka iväg i pris på denne bil tyvärr.