2569
Sök

Köpa 3" + racekat från jt-tuning.se?

24 Inlägg
8 november 2006
Trådstartare
Hej!

Nu tänkte jag beställa ett 3" avgassytem från www.jt-tuning.se
Artnr: JT60-K3
Det står att det ger ett sportigt familjesound. Men jag vill ha det ljudet som de beskriver som turbosång. Hur får jag det?

Vill även köpa en racekat samtidigt. Ser att deras racekat kostar 6990:- till en turbomotor. :eek:
Det är på tok för mycket tycker jag.
Kan jag beställa en racekat från någon annan sida till ett billigare pris?
Länka gärna!

Behöver även tips på verkstäder i Stockholms området som kan montera detta åt mig.

Tacksam för svar!

Im the wifebeater!

2 594 Inlägg
8 november 2006
ta lös katten och rensa den i stället mycket billigare lovar dig gör du de och sätter på ett öppet filter så får du turbo sound

24 Inlägg
8 november 2006
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:
ta lös katten och rensa den i stället mycket billigare lovar dig gör du de och sätter på ett öppet filter så får du turbo sound

Hur går det med besiktningen sen då?

Im the wifebeater!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
8 november 2006
mm, hur funkar det med besiktningen sen?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

2 594 Inlägg
8 november 2006
går aldeles utmärkt alla som jag känner har inte fått nån anmärkning katten är ju bara till för att rena avgaserna och på besiktinigen mäter bara co halten visst kan den gå upp i värede men inte så du får underkänt, men klart är man miljövän kange man ska köpa en racekat eller ta cykeln i stället

252 Inlägg
8 november 2006
jag besiktade min 900NG med 3" jt och deras race katt, det gick ju inte så bra...
jag hade ett lambdavärde på 1.13..... har för mig att godkänt är mellan 0,96-1,03 så det sket sig ganska rejält och det berodde på katten.
Tydligen så är inte deras ( JT )kattar bra (detta har jag hört från en känd SAAB-tuner firma)
Sen har jag personligen inte en aning om vad som gör en katalysator bra eller mindre bra.

Got vtec?

24 Inlägg
8 november 2006
Trådstartare
BERNI skrev:
jag besiktade min 900NG med 3" jt och deras race katt, det gick ju inte så bra...
jag hade ett lambdavärde på 1.13..... har för mig att godkänt är mellan 0,96-1,03 så det sket sig ganska rejält och det berodde på katten.
Tydligen så är inte deras ( JT )kattar bra (detta har jag hört från en känd SAAB-tuner firma)
Sen har jag personligen inte en aning om vad som gör en katalysator bra eller mindre bra.

Kan man inte sänka alla dessa värden genom att hälla några liter k-sprit i tanken?

Im the wifebeater!

645 Inlägg
8 november 2006
Jo det går, Häll i k-sprit och varmkör den riktig, dock är det inte stensäkert.
Att rensa/ta bort katalysatorn kan göra att din bil inte går igenom besiktning.
Att köpa en annan katalysator än från jt-tuning går, bara det är samma anslutningsdiameter går visserligen med stegmuff också:P

//Marcus Saari

5 710 Inlägg
9 november 2006
ghost_boy83 skrev:
går aldeles utmärkt alla som jag känner har inte fått nån anmärkning katten är ju bara till för att rena avgaserna och på besiktinigen mäter bara co halten visst kan den gå upp i värede men inte så du får underkänt, men klart är man miljövän kange man ska köpa en racekat eller ta cykeln i stället

O alla som jag känner som har försökt har det inte funkat för.....
Detta inkusive mig själv när jag besiktigade  min svarte med trasig originalkat, gick inte sååå bra.

>>Berni, ditt höga lamdavärde berodde nog inte på katalysatorn utan på något annat typ läckage.

MVH Jonas
..............

12 086 Inlägg
9 november 2006
Köp deras system utan katt.. sen köper du en universalkat från katalysatorteknik tex för 1800kr och svetsar på det lämpligt raka röret som ersätter katten på systemet smile

Rensa katen är skit, vet du vad böterna på det är?

Ps. turbosången får du med fler dämpare som jämnar ut ljudet, har du en dämpare får du ut mer av motorns karaktär (kolvföljd mm)
Senast redigerat av JapMax (9 november 2006)

645 Inlägg
9 november 2006
Höga avgasvärden kan vara att topplockspackningen är väck.

//Marcus Saari

Sök