2297
Sök

"Nytt" styrsystem: Ecu master emu, erfarenheter?

1 507 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
#1
Någon som har några som helst erfarenheter kring detta styrsystem?
Verkar lite för billigt och bra för att vara sant, annons finns på Blocket.se.

Mvh
/T
Senast redigerat av Tuggummimannen (30 september 2013)


Tryck och pys-åka
884 Inlägg
30 september 2013
#2
En till megasquirtbasserad enhet kanske ?
Länka annons, svinjobbigt att söka själv juh tongue


204 Inlägg
30 september 2013
#3
http://www.blocket.se/klippan/Ecu_Maste … amp;last=1

Känns som sagt lite väl billigt med ecu, instalation och mappning för 12 999:-

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

10 287 Inlägg
30 september 2013
#4
Fast det tillkommer en hel del. Flying lead härva, laddtrycksstyrventil, bredbandslambda, avgastempgivare ingår inte i priset.
Dessutom är det bara 16x16 tabeller.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 507 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
#5
Så det är vad man betalar för i runda slängor? Ingen som testat det?


Försöker iaf
1 998 Inlägg
30 september 2013
#6
Gå in på fartverket och kolla. Där har Mattias (aka Cerveza) ett helt forum om just detta sprut.

Verkar vara ett riktigt vettigt sprut smile

http://forum.fartverket.se/viewforum.ph … 103f616ba7

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

1 507 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
#7
Boostrider skrev:
Gå in på fartverket och kolla. Där har Mattias (aka Cerveza) ett helt forum om just detta sprut.

Verkar vara ett riktigt vettigt sprut smile

http://forum.fartverket.se/viewforum.ph … 103f616ba7

Tack för infon!
Folk verkar nöjda med det hittills iaf, och supporten verkar vara bra...


Försöker iaf
1 998 Inlägg
30 september 2013
#8
Tuggummimannen skrev:
Boostrider skrev:
Gå in på fartverket och kolla. Där har Mattias (aka Cerveza) ett helt forum om just detta sprut.

Verkar vara ett riktigt vettigt sprut smile

http://forum.fartverket.se/viewforum.ph … 103f616ba7

Tack för infon!
Folk verkar nöjda med det hittills iaf, och supporten verkar vara bra...

Ja jag tror ju inte att det är sämre än mitt Nira I3+ med då är ju de några år också men funkar de lika bra eller bättre så har dem ju grymt billiga inkl montering/mappning smile

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

1 507 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
#9
Boostrider skrev:
Tuggummimannen skrev:
Boostrider skrev:
Gå in på fartverket och kolla. Där har Mattias (aka Cerveza) ett helt forum om just detta sprut.

Verkar vara ett riktigt vettigt sprut smile

http://forum.fartverket.se/viewforum.ph … 103f616ba7

Tack för infon!
Folk verkar nöjda med det hittills iaf, och supporten verkar vara bra...

Ja jag tror ju inte att det är sämre än mitt Nira I3+ med då är ju de några år också men funkar de lika bra eller bättre så har dem ju grymt billiga inkl montering/mappning smile

Jo det är sjukt billigt...


Tryck och pys-åka
884 Inlägg
30 september 2013
#10
Eftersom det är en inbyggd bredbandslambda kontroller så är mitt första utalande helt utan grund, dom verkar ha tänkt till lite själva. Jag är bara lite skeptisk till alla "nya" styrsystem som poppar upp här och där som är snodd teknik.

Och 16x16 tabell räcker alldeles utmärkt Sharky, svaret är interpolering.
Och man passerar ändå varje cell jäklarns fort påvägen upp mot tilltänkt laddtryck, om man hade haft exempelvis 32x32.


10 287 Inlägg
2 oktober 2013
#11
Sorry, att blanda in behovet av mera än 16x16 tabeller hörde inte hemma i denna tråd då det knappast är så att OP avser att lämna in en motor för optimering i en vevaxelbänk.

För gatmappning eller mappning på rullande landsväg så räcker sannolikt 16x16 i princip i alla tänkbara fall. I en vevaxelbänk med en fullständig optimering så vill man ha högre upplösning om man skall kunna plocka max ur en custombyggd motor.

/Göran

wadde skrev:
Och 16x16 tabell räcker alldeles utmärkt Sharky, svaret är interpolering.
Och man passerar ändå varje cell jäklarns fort påvägen upp mot tilltänkt laddtryck, om man hade haft exempelvis 32x32.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
2 oktober 2013
#12
Sharky skrev:
Sorry, att blanda in behovet av mera än 16x16 tabeller hörde inte hemma i denna tråd då det knappast är så att OP avser att lämna in en motor för optimering i en vevaxelbänk.

För gatmappning eller mappning på rullande landsväg så räcker sannolikt 16x16 i princip i alla tänkbara fall. I en vevaxelbänk med en fullständig optimering så vill man ha högre upplösning om man skall kunna plocka max ur en custombyggd motor.

/Göran

wadde skrev:
Och 16x16 tabell räcker alldeles utmärkt Sharky, svaret är interpolering.
Och man passerar ändå varje cell jäklarns fort påvägen upp mot tilltänkt laddtryck, om man hade haft exempelvis 32x32.


Behovet är olika. men känner själv att min 16x16 tabell är fö rliten för tändningen på min bil. Ska man ha ett varvals-register på 8000rpm och köra laddtryck på upp till 2bar/300kpa blir det faktiskt lite att man får offra uppösning på vissa ställen för att optimera t.ex fullgas eller låglast.  Andra sidan en lågvarvig maskin utan laddtryck klarar sig säkert bra på 16x16..

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
2 oktober 2013
#13
Kör 2,3 bar och 12x12 i min nuvarande mjukvara. Så stora skillnader mellan cellerna får man sällan.
Gamla formel-1 och grupp b på 80talet kom undan med så lite som 10x10. Bmw laddade uppåt 5 bar i sin ökända f1turbo.

Men lite kan jag hålla med, ska uppgradera mig till 16x16 med ny firmware snart.

Min poäng är iallafall att man inte ska stirra sig blind på specar att den ena boxen har mer av ditten eller datten.
Vaf vi glada amatörer ska kolla efter är om andra haft framgång och fått bra support. Och en personlig åsikt är att inte betala för mycket för fina märken på sprut.. där inte ens mjukvaran ingår.


184 Inlägg
2 oktober 2013
#14
Ang tabellstorlek:

Är det en korrekt VE-beräkning kommer inte VE att ändras speciellt mycket med ökat laddtryck.

Forummoderator
10 576 Inlägg
2 oktober 2013
#15
Men... om det är mappat och klart för 13 lök så är det ju deras problem om det inte funkar. För dem får ju hålla på tills bilskrället går.   Extremt låg timlön i det priset!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 507 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
#16
Ja det verkar grymt bra, har mailat och frågat lite grejer, får se hur detta urartar...

/T


2 Inlägg
7 oktober 2013
#17
Hej alla!

Jag heter Per Nilsson och är ihop med Mattias "cervesa" Jönsson återförsäljare för Ecumaster i Sverige.

Både jag och Mattias har mappat bilar i över 10 år men det var inte förrän i våras som vi bestämde oss för att starta företag och lansera Ecumaster.

Om ni har några frågor så ska jag försöka svara så fort som möjligt.

2 Inlägg
7 oktober 2013
#18
BKRacing skrev:
http://www.blocket.se/klippan/Ecu_Master_Emu_47839273.htm?ca=11&w=3&last=1

Känns som sagt lite väl billigt med ecu, instalation och mappning för 12 999:-

Detta är nog en av dom vanligaste frågorna vi får och anledningen till det låga priset är att vi tar helt enkelt inte ut mycket vinst. Vi har vanliga jobb vid sidan av detta så vi tar inte ut nån lön.

Detta priset är ett introduktionspris som vi inte kommer att kunna hålla i framtiden men för tillfället så försöker vi få ut så många boxar som möjligt på marknaden så folk får upp ögonen för Ecumaster och inser att det finns bra sprut som inte kostar en förmögenhet.

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 oktober 2013
#19
Ecumaster skrev:
Hej alla!

Jag heter Per Nilsson och är ihop med Mattias "cervesa" Jönsson återförsäljare för Ecumaster i Sverige.

Både jag och Mattias har mappat bilar i över 10 år men det var inte förrän i våras som vi bestämde oss för att starta företag och lansera Ecumaster.

Om ni har några frågor så ska jag försöka svara så fort som möjligt.

Hej och välkommen på alla sätt. Som moderator måste jag dock informera om att företagsinloggningar inte är okej och att reklam inte är okej.  Du är jättevälkommen att registrera dig som privatperson och svara på frågor som alla vi andra försöker göra med fokus på frågan och inte produktplacering.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

8 Inlägg
7 oktober 2013
#20
torpis skrev:
Ecumaster skrev:
Hej alla!

Jag heter Per Nilsson och är ihop med Mattias "cervesa" Jönsson återförsäljare för Ecumaster i Sverige.

Både jag och Mattias har mappat bilar i över 10 år men det var inte förrän i våras som vi bestämde oss för att starta företag och lansera Ecumaster.

Om ni har några frågor så ska jag försöka svara så fort som möjligt.

Hej och välkommen på alla sätt. Som moderator måste jag dock informera om att företagsinloggningar inte är okej och att reklam inte är okej.  Du är jättevälkommen att registrera dig som privatperson och svara på frågor som alla vi andra försöker göra med fokus på frågan och inte produktplacering.

Inga problem.


Sök