Japs-Micke skrev:
Kanske bara är så att affärerna går dåligt nu o måste marknadsföra sig själv? Väckt ett antal trådar nu och pratar gott om sprutet! Detta är den känslan jag får av Arash. Hade han dock börjat prata om andra stora eftermarknadssprut hade varit en annan grej men nu känns det bara som att hans företag behöver reklam
Det är alltid fullt upp här. Om det inte är det ena så är det det andra...
Om man inte skulle ta till sig information, erfarenheter och kommentarer från såna som mig på detta och andra forum (bara för att "vi" har ett intresse i branschen), vad har man då gjort med kvalitén i innehållet på forumen? Vilka kommentarer återstår då?
Chansen är stor att om du hittar någon som har haft omfattande erfarenheter av olika motorstyrningar på olika bilar, så är dom personerna involverade på något sätt inom den branschen. Det finns annars ingen logisk förklaring till varför dom t.ex. skulle ha mappat 400-600 bilar under snart 11år och arbetat med 20-30 olika motorstyrningar. Vilken vanlig hobbykille gör det?
Så det är egentligen inte så konstigt att om jag genom mitt arbete gallrat ut en hel del produkter och verktyg och sett att just Haltechs produkter har stuckit ut ur ett positivt perspektiv, i en rad olika aspekter, att vi därefter börjar arbeta med dem. Sen att arbetet blir så omfattande att vi därefter börjar sälja dom.
Ska man inte ta hänsyn till information från de mest erfarna och istället blint lyssna på privatpersoner med marginell erfarenhet, utan riktig solid grund för att kunna jämföra olika system med varandra. Med solid grund menar jag att man måste ha tillräckligt med erfarenheter från varje system som man ska jämföra med nästa system. Inte 1h erfarenhet av det ena och 4h av det andra. Då handlar det oftast om "skit bakom spakarna". Man behöver läsa på, bli bekant med nya tankesätt, nya arbetsmiljöer, lära sig kortkommandon och smidiga sätt att arbeta med de olika produkterna osv. först, och sen köra ett antal bilar/byggen, ha möjlighet att uppleva ev. strul/buggar/problem osv. Allt sånt tar en jäkla massa tid. Och det räcker inte med 1-2 bilar.
Kan man verkligen slå ifrån sig faktainnehållet i mina inlägg med en sådan motivering som i ditt inlägg? Kan det verkligen vara hela sanningen?