Det här är inte så lätt som det verkar egentligen, eller tja, allt beror på hur kräsen man är gällande saker och bilintresse/kunnande.
Ska jag vara ärlig så skulle jag tipsa om en V70 -02 där i kring. Ägande kostnaderna är faktiskt lägre än man tror, utbudet är enormt, visste de drar lite kring 0.8, men faktum är att den största egenskapen för en barnfamilj är; utrymme. TRO MIG. Jag själv, och andra i min närhet med barn har köpt bilar som man helt enkelt "växt ur ", det största problemet är barnvagn, den tar plats, visst man kan hålla på och skruva bort hjul när den ska in/ut (något som man tillslut svär åt, speciellt i vintertider) (tro mig många jag känner har valt sedan bilar, mindre kombin där de envisats med att hålla på och palta med barnvagnen, total idioti)
Iaf när väl barnvagnen är på plats, och ni råkar åka och handla så.. ja vart fan ska matkassarna pressas in?! MMmm då står man där och svär över att biljäveln är för liten.
PLATS är A och O som barn familj, och vem fan vet, tiden går och snart står ni där med en till på g.. "dags att leta större bil.." härligt.
Jag har alltid varit V70 motståndare, men det är ingen idé att försöka lura sig själv, den är praktisk och fungerar att frakta arslet med, när man får kids blir vissa saker prio 2, en bil behöver man för att frakta sig med hit och dit. OCH få med sig allt.