Tjoo!
**
b230fk med oljekylda kolvar [införskaffat]
531 - Vx3 [på bänken å ska renoveras]
12:9 Topplocksbultar [införskaffat]
19t [införskaffat]
chip [införskaffat]
Ställbar BTR + wastegateklocka
431 spridare på 3,8bars bränsletryck [införskaffat]
Intercooler [införskaffat](fast funderar på alu istället för orginal...)
3" tryckrör [införskaffat]
3" Avgas
(racekisse)
3" LMM[ska byggas egen]
Reg. bes
Listan kommer uppdateras med jämna mellanrum.
**
Tänkte lägga upp bilen som ja införskaffade mig i somras som ett projekt när det faktiskt hänt lite på henne efter inköpet
Hade ingen aning om dessa projekt trådar föränn några veckor sedan faktiskt
hade mest grävt ner mig i trådar om trimning och hur de funkade ^^ Har väldigt få bilder (före/efter) på dom modifikationer som blivit av hittils men några ska jag nog kunna skrapa ihop
Såhär såg den alltså ut när jag köpte den i juni, oxiderad lack (brukar va så me rött), helt orginal i motor, avgas etc, bara 17"arna som fick bilen att sticka ut lite extra typ ^^ dock såg den bara bra ut på håll och så ville ju inte ja hade så jag började med att fixa en rostskada på högerdörren, bakdörren och tröskeln. (Har inga bilder bara slutresultatet
) Tog även förar sidan då lacken utnötts på flera ställen.
Poler handskarna på med lack rengöring, autosol och wax polisher gav detta resultatet
Så då kunde man gå en bit närmare bilen utan att hitta nå värre fel på just lacken
Men då vare ju så att gick man tillräckligt nära så såg man att lacken på listerna var borta på en del ställen vilket jag inte heller tyckte såg så roligt ut.
Såhär såg det ut innan iaf (var även på högersidan men syntes inte på kortet;))
Slipade med 400 å lackade med grundlack å halvblank svart på det.
Efter att de värsta va fixat så gick jag in på inredningen för att få en snyggare och skönare känsla att köra bilen
Fixade sprillans ny ratt, blåa diodlysen och en 8-ball växelknopp
(har dock inga bilder på monteringen här heller
Hade några sportlufts filter liggandes på hyllan efter lite kul mod på en Jaguar XJ12a som farsan hållt på med innan. (dock så fattade inte brittisk insprutning varför motorn fick mer luft så därför dom blev lagd på hyllan ^^)
Gammal bild från när jag höll på och modifiera lite med de jag hade då, ser betydligt bättre ut nu i motorrummet nu också efter lite motortvätt
Den senaste modifikationen/bonntrimmet är 2" efter katt till 2,5" simons dämparn.
Lite material, fattade bara lite kapning och turen att allt skulle passa med klammer etc (no svets here!)
Efter lite svordommar, om och men så sitt de på plats! Vart ett mycket trevligt ljud också
Det enda som är kvar är att få till en upphängning på de hela
Orginal "hörnan" + laddare