Tjenare gott folk.
Har nu under en lång tid försökt klura ut en rätt irriterande koppling och känner att jag verkligen behöver råd och hjälp för nu har jag bokstavligt talat kört fast och blir inte klockare hur jag än vrider och vänder på det hela.
För ett tag sedan köpte jag stereoenheten HU-803 och slutsteget PA200 till min Volvo S60.
Kopplade in centerhögtalaren som jag köpte ifrån JB kort därefter och fungerar klockrent.
Vart jag sedan började rensa ut inredningen för att kunna dra kablarna snyggt ifrån slutsteget som monteras under passagerarsättet till 803 enheten.
Slutsteget skall ju få ström ifrån säkringsboxen som sitter monterat inne i cupén i närheten av ratten.
Det är där har jag kört fast eftersom det inte är jätte gott om utrymme så ser jag inte riktigt om jag har någon möjlighet att öppna boxen eller om jag skall trycka i kabeln som den är för att kunna ansluta slutsteget. Eller om jag skall till en annan metod för att få det hela att fungera.
Har försökt kolla med Bilia om dem har någon generell info eller några anvisningar hur jag skall göra med strömkabeln för att kunna ansluta den till säkringsboxen men dem står som ett STORT frågetecken och fattar inte vad jag pratar om. Lämnade in bilen för att få hjälp med installationen samt uppdatera mjukvaran för bägge enheterna. Även verkstan visste inte vad som skulle göras så jag förklarade snällt för dem och dem tog en titt vart efter dem bad mig ta bilen och åka därifrån. Jobbigare bil hade dem aldrig varit med om så han vägrade röra den.
Jag har fått grym support utav er tidigare och kanske kan få det denna gång med. Om någon har installerat HU-803 tillsammans med slutsteget och har tips att dela med sig eller bilder så är jag oerhört tacksam. Skulle vara grymt roligt att få allt att lira i bilen.
Tack på förhand och sköt om er där ute