Hej, ska snart köpa bil men har redan nu börjat fundera på ljudsystem. Jag undrar därför om det är någon som har några egenskaper av slutsteget eller kan ge tips baserat på specsen. http://www.kenwood-electronics.co.uk/pr … 5/details/
Tanken är att slutsteget ska driva ett par 6 x 9 samt en bas. Eftersom jag inte har köpt varken bas eller 6 x 9 så vet jag inte exakt vad dessa kommer ha för specs. 6 x 9 tror jag inte den kommer ha några problem att driva men det är basen jag ställer mig frågande till.
Jag vet som sagt inte vad för någon bas jag ska köpa men det kommer nog bli en 12-tum ivarjefall och dom brukar väl ligga på en 250-300W RMS. Steget är ju på 180W RMS när det är bryggkopplat så jag undrar om det räcker till att driva en sån bas.
Om någon sen vill komma med tips på andra slutsteg i prisklassen 0-1500 kr som är bättre än detta så är det också välkommet. Undrar också om någon har tips på en bra huvudenhet, den också med en prisklass på 0-1500 kr.
satsa som sagt på¨andra högtalare fram istället, tips på stereo är kenwood kdc 6051u grymt bra maskin för kaffe pengar !!
Har funderat på stereon Kenwood KDC-5051U ett tag faktiskt då den är något billigare och snyggare i min mening, men ja jag tror nog jag skippar 6 x 9. Tack för tipsen.