3303
Sök

Varning! Dröms bil

Mångsysslare
546 Inlägg
7 oktober 2013
Trådstartare
Tänkte bara lägga ett varningens ord för dom som tänkt köpa bil av dröms bil i södertälje. Bor ca 15 mil från södertäle, så ringde och kollade så att bilen fanns kvar innan vi åkte. När jag kom fram var priset plötstligt höjt 3000kr Och chefen på stället gav inget seriösst intryck. Men trots det hade bilen all utrustning jag ville ha och verade bra maskinellt. Så det blev ett köp. Det  visar sig dock att bilen läcker kylarvätska, troligen topplockspackningen. Och hastighetsmätaren slutar funka vid längre sträckor. Ringde drömsbil och förklarade felet, men dom ville inte ta något ansvar för felet. Så jag kommer troligen få lägga ut ett par tusen på att fixa dom fel jag borde informerats om innan köp. Om jag inte lyckas få hjälp av någon instans.

Så informationen på deras hemsida om att alla kunder ska bli nöjda verkar bara vara fina ord som ser bra ut på hemsidan och inget dom strävar efter.

Till sist välkomnar jag andra att dela med sig av sina erfarenheter av dröms bil, Bra som dåliga

951 Inlägg
7 oktober 2013
anmäl jävlarna smile sluta inte bara skicka mejl och ring och klaga

Trucker
1 409 Inlägg
7 oktober 2013
Dröms bil är ett enskilt företag (EF) skrivet på
LINDHOVSVÄGEN 81
147 43  TUMBA

Men ändå ligger det i Södertälje, företag ägs av

Al-Imam, Anas Abdulsattar Ahmed

Jag hade nog hållt mig borta från såna där mindre oseriösa företag som verkar "superdupermuperbra" utåt, men i själva verket skiter i vilket direkt efter affären....

var företaget skriven på bilen du köpte, eller var det en någon privatperson som stod skriven och detta företag är "bilförmedlare"?

Hade då hellre handlat privat, eller hos en större kedja....

Edit :

Tog och kollade upp ett gäng bilar av dom som fanns i "dröm bil" på blocket och alla jag kollade upp stod skrivna på privatpersoner, flesta samma person (tror ovanstående namn jag infogat som ägare på företaget)

och privatperson - privatperson (bilförmedlare) så gäller ju inga garantier, eller övriga saker som gäller på riktigt bilhandlarföretag...
Senast redigerat av zleepy (7 oktober 2013)

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

Mångsysslare
546 Inlägg
7 oktober 2013
Trådstartare
Jo jag ska börja med att ta ärendet i ARN. Hjälper inte det får jag gå till rättegång. Kommer inte ihåg vad det stod på reg beviset. Men står iaf dröms bil på kvittot. Och hade det inte varit för att bilen hade näst intill all extrautrustning vilket inte är så vanligt på min modell och inte alltför vanlig modell i övrigt heller, så hade jag hellre köpt den någon annanstans. Det är en megan coupe 2,0 16v för övrigt.

8 883 Inlägg
7 oktober 2013
streetpirate87 skrev:
Jo jag ska börja med att ta ärendet i ARN. Hjälper inte det får jag gå till rättegång. Kommer inte ihåg vad det stod på reg beviset. Men står iaf dröms bil på kvittot. Och hade det inte varit för att bilen hade näst intill all extrautrustning vilket inte är så vanligt på min modell och inte alltför vanlig modell i övrigt heller, så hade jag hellre köpt den någon annanstans. Det är en megan coupe 2,0 16v för övrigt.

ARN hjälper  inte i ditt fall återstår då Tingsrätten och beroende på vad bilen kosta så är frågan om det är värt det.
Kosta bilen 50 000 eller mer kan det vara värt att pröva, men inte annars.
Tänk på att ha rätt inte är det samma som att få rätt vid en tvist.

Fotograf på tierpidag.se

7 120 Inlägg
7 oktober 2013
Alla varningsklockor är ju där, jösses vad folk är naiva..

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
7 oktober 2013
Om det är en billigare bil har du inte alltid rätt att få den lagad. MEN! om bilen inte är det skick man kan förvänta sig för priset har du full rätt att häva köpet då produkten inte stämmer överens med vad du betalat för.

Ring och säg att du vill ha felet åtgärdat annars är det återköp som gäller.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

3 059 Inlägg
7 oktober 2013
PROVKÖRDE du inte bilen??? Isåfall skulle du ju märkt att den läckt vatten och om packningen i toppen var kass.!

OCH om priset plötsligt var höjt 3000:- och chefen inte gjorde ett seriöst intryck.. varför i h_elvete köper man då bilen för.. fattar inte hur folk tänker.
Det är ju sånna som dig man kan lura på en dammsugare för 49000:-

Det är ju inte ett dugg konstigt att det finns ett överflöd av sånna här lurendrejar bilförsäljare eftersom det finns folk som köper.. och så länge någon köper så kan dom fortsätta.
Senast redigerat av Smajly (7 oktober 2013)

5 118 Inlägg
7 oktober 2013
Smajly skrev:
PROVKÖRDE du inte bilen??? Isåfall skulle du ju märkt att den läckt vatten och om packningen i toppen var kass.!

OCH om priset plötsligt var höjt 3000:- och chefen inte gjorde ett seriöst intryck.. varför i h_elvete köper man då bilen för.. fattar inte hur folk tänker.
Det är ju sånna som dig man kan lura på en dammsugare för 49000:-

Det är ju inte ett dugg konstigt att det finns ett överflöd av sånna här lurendrejar bilförsäljare eftersom det finns folk som köper.. och så länge någon köper så kan dom fortsätta.

Kan inte annat än att hålla med dig smile
sen hur vet ts att dom ens viste om felet? Det han räknade upp var ju fel som visade sig efter en längre sträcka. Så om dom inte berättat om dom kan ju bero på att dom inte viste om dom smile inte för att jag försvarar företaget men vänder bara lite på infon du uppgav.
Sen ska man alltid räkna med att alla försöker lura en och därmed vara extra noga när man kollar på en bil. En ordentlig provkörning på minst en mil och klämma och känna på allt är en bra början.
Senast redigerat av mb_pucken (7 oktober 2013)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Saabifierad
2 031 Inlägg
7 oktober 2013
Fick du någon garanti på bilen? isåfall är det den du ska använda.
Hur gick samtalet till? påtalade du felen och de inte brydde sig eller blev du arg på dem? förstod de vad det var du menade? ville du att de skulle återgärda eller krävde du att de skulle ta tillbaka bilen?
Vad är det för summa det rör sig om? hög/låg?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Mångsysslare
546 Inlägg
9 oktober 2013
Trådstartare
Jag höll mig lugn och förklarade. Och förklarade vad de hade för skyldigheter. Och ville att dom skulle åtgärda felen. Och reparationskostnaden blir ju i några tusen, vet dock inte exakt.

Även om dom inte visste om felen är det företagets skyldighet att ta tillbaka bilen och åtgärda felen.

Men nog om mig. Tanken här är trots allt att hjälpa andra att tänka sig för en extra gång innan dom köper bil där. Jag har redan gjort felet. Och får kämpa för att få upprättelse. Men förhoppningsvis ser åtminstone någon det här och köper bil någon annan stans.

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 oktober 2013
streetpirate87 skrev:
Jo jag ska börja med att ta ärendet i ARN. Hjälper inte det får jag gå till rättegång.

Exakt! 

Som vanligt låser vi denna typ av trådar eftersom företaget inte kan försvara sig på ett vettigt sätt. Hoppas du förstår.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök