Mina damer och herrar, låt mig presentera mitt andra riktiga
stance projekt!
Har tidigare stukat en Vw polo 6n, som ligger uppe som gamla bilar här på garaget.
Men nu tänkte jag att de va dags å slänga upp en projekt tråd för att få tips och idéer om mitt bygge.
InfoHösten 2011 va de dags för att kolla efter första bil, efter några veckors letande (allt från volvo till honda) så hittade jag en billig nybesiktad och nyskattad Golf mk2 1.6 CL ca 2 mil ifrån mig.
Ringde till ägaren och efter en stunds konversation per telefon så kom vi fram att jag skulle komma dagen efter och kolla på golfen.
Sagt och gjort så åkte jag och kollade på bilen. Utsidan jävligt matt och solblekt, ''turk'' mattor på insidan och lite allmänt sliten, men efter en provkörning blev jag kär! Gick hur fint i motorn som helst, och med tanken på priset (3500kr) va det bara till och skaka hand med ägaren.
Va total nöjd med bilen men efter någon vecka så beställde coils då man suttit på oijoij/vwgolf och kollat stance bilar. Slängde på dom och sänkte så mycket jag kunde utan att däcken skulle skrapa.
Va total nöjd med bilen i ca ett halvår sen blev jag sugen på en ny bil.... Golfen hade börjat läcka som ett jävla jihu.
Bilen såldes och in rullade en merca 190e.
Dagar och månader gick, men kunde inte dra tankarna ifrån min första bil. Den va så underbar på alla sina sätt.
Men nu i somras, lagom till skattepengarna rullade in på kontot började kolla upp vem som ägde golfen nu och så vidare. Fick kontakt med ägaren och köpte tillbaka bilen för en strunt summa i mina ögon.
På så sätt är de.
Och nu ska bilen fixas upp rejält i vinter!
Planer:(x) GTI frambroms kitt
(/) GTI inredning
(/) GTI instrument bräda
(x) Nya coils
(x) underreds behandla
(/) fixa upp Rial fälgarna
( ) Foliera/dippa/lacka bilen Gräs Grön
( ) Ljudbygge
( ) Valsa skärmkanter
( ) Bredda med smala lister
( ) Måla hela insidan svart
De va lite av mina planer men orkar inte skriva ner allt så blev en liten summering av allt.
Över till bilderna!
första bilden jag tog på golfen vid första inköpet
Vid andra inköpet
fixade upp han lite snabbt, på med fälgarna ifrån Polon. Rial cobra RS 15x8 et18, bottnade coilsen, emblemlös grill, gti inredning osv.
Nu för någon vecka sen köpte jag in en GTI 16v (kr) som reservdelsbil ^^
Började fattas lite hylsor hemma så drog å köpte hylssats på biltema.
Såhär kan man ju inte ha de!
Nya coils (satt nya på gtin), GTI spindlar, ok, nya skivor o belägg. Samt en skvätt underredsbehandling
Sen va de dags för besiktning, jätte vacker bil! (Y)
Chauffören i egen hög person!
Blev 4st 2'or på besiktning.
Vänster fram hjullager
Dåliga bromsar bak
Dålig handbroms
Samt blinkers funkade icke!
Men väntar på blinkers relä sen ska vi in igen!
Så här långt har jag i dags läget kommit i projektet!
Hoppas ni vill följa med mig på min resa.
Stay Low
FjonkeeN