Mjoo då har det gått en lång tid sen senaste updaten här då ja. Livet rullar på sakta men säkert. Synd bara att pengarna inte rullar in lika lätt. Akassan är ju inte dom snabbaste när det handlar om pengar DOM ska betala ut. Gått och väntat sen i början på året på cash, alltså har jag gått ett bra tag utan en inkomst. Lite lagom surt men håller dom vad dom lovar så ska pengarna finnas på mitt konto nästa vecka! Hoppas verkligen det och hoppas det är den summan jag räknar med att få så jag kan börja handla saker såsom lack, sista motordelarna och små krams så jag kan få ihop bilen!
Vart ska jag börja... Kan säga att jag har inhandlat min första veteranare tillsammans med farsan. En Vw polo 86 (mk1) 1.3 LS -79. Men tyvärr så va den för rostig undertill så den gjorde jag av mig med för ett par veckor sedan och istället trillade det in ett par 17'' fälgar med fräscha däck.
Även min dåvarandra brukis, den gråa golf mk2an är såld. Gjorde en riktigt bra förtjänst på den tycker jag. Köpte den för 3papp, slängde på lite saker jag hade hemma som låg å skräpade. Körde många underbara mil med den sen tillslut kände jag att jag behövde sälja av den och se om man kan tjäna cash på den. Givetvis gick det och jag fick sålt han för 6500:-. Ritkigt bra tycker jag då jag knappt lagt några pengar på den alls.
Men givetvis så kan man ju inte gå utan en brukis när man bor lite halvt smått ute i skogen. Så jag frågade en polare om han hade lust å byta sin passat b4 emot mina röda XXR fälgar som jag hade liggandes och det ville han! Så någon dag efter det så stod jag med en passat istället för ett par fälgar. Kanon!
Det är väl lite smått om vad som hänt utöver detta projekt. projektet har blivit lite lidande utav min ekonomiska sits så det har ej hänt sådär mycket som jag hade önskat men nu har det börja bli allt mer och det är ju behövligt då säsongen snart är här!
Nog med text! Över till lite bilder då!
En bild på polon då ja. Underbar, pigg liten rackare. Riktigt cool va den också!
En av dom sista bilderna på den gråe!
En bild på min nya brukis och mitt livs första passat! Riktigt nöjd med den ÄNSÅLÄNGE! Har ju tagit lite tid o få den vettig så man slipper skämmas i den. Men efter besiktining ska jag försöka sänka den så mycket det går med 17''arna. Räcker ekonomin blir det att sälja däcken (225/40) och smiska på 165/40 (alt. 45) och lite spacers!
Hade även glömt hur min GTI inredning såg ut till projektet HAHA.
Ena sidan så gott som klar för finspackel (jag vet att det ej är klar slipat på bilden)
En liten ''bonus'' bild på hur kablarna VA dragna innan, men nu är allt omdraget. Alla lågnivå och högtalarkablar är dragna på passagerar sidan. Pluskabeln och kablar till spolarpumpen (ska köra spolarbehållaren i bagaget) dragna på förarsidan.
Imon blir det att göra klart garaget här hemma som jag håller på och gör om lite. Blir trött på all oreda man har så fick ett ryck i förrgår
Nya skåp, mer verktygstavlor, annan placering på hyllor osv blir det nu!
före/efter bilder kommer om ni är intresserade!
hejsvejs!